خبرگزاری کار ایران

رئیس کل محاکم تهران:

مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته وجهه ملی و بین‌المللی پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۵۸

رئیس کل محاکم تهران گفت: مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است و با اقدامات صورت گرفته در آن، توانسته وجهه ملی و حتی بین المللی پیدا کند؛ همچنین رتبه جایگاه کشور در جدول اعلامی بانک جهانی ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش بنیان، ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) اظهار کرد: این مجتمع از اهمیت بالایی برخوردار است و با اقدامات صورت گرفته در آن، توانسته وجهه ملی و حتی بین المللی پیدا کند؛ همچنین رتبه جایگاه کشور در جدول اعلامی بانک جهانی ارتقاء پیدا کرده است.

رئیس کل محاکم تهران خطاب به مدیر جدید مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش بنیان گفت: امیدوارم با الهام از مدیریت علوی الگوپذیری بالایی داشته باشید چرا که این مدل، برترین نوع مدیریت عدالت محور جهان بوده است. 

جعفری اضافه کرد: امیدوارم با انتصاب مدیر جدید این مجتمع قضایی، شاهد پیشرفت بیش از پیش رسیدگی‌های عادلانه باشیم و به طور کامل به اهداف تعیینی در دستورالعمل‌های مربوطه برسیم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش بنیان با چهار شعبه فعالیت دارد، افزود: آنچه امروزه در این مجتمع شاهدیم مدیون زحمات همه همکاران است که تخصص بالایی در امر قضا در موضوعات تجاری را دارند و از سلامت نفس نیز برخوردارند و این امر مایه مباهات دستگاه قضایی است. 

رئیس کل محاکم تهران بیان کرد: بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مباحث تجاری، سال ۱۳۹۹ این مجتمع راه اندازی شد و اینک، در مدت زمان کوتاهی به چنین جایگاه والایی رسیده است و آرایی که در این مجتمع صادر می‌شود، مورد توجه حقوقدانان قرار گرفته است.

جعفری تاکید کرد: در مدت بیش از ۲ سال که از راه اندازی مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش بنیان می‌گذرد، نقد خاصی از نحوه اقدامات و صدور رای آن شنیده نشده و تنها نقاط مثبت و قوت مطرح بوده است. 

وی گفت: به علت محدودیت‌هایی که داشتیم نتوانستیم تمام دعاوی تجاری را در این مجتمع بررسی کنیم و می‌توان کار را توسعه داد و سایر موضوعات مختلف تجاری را در این مجتمع مورد رسیدگی قرار داد. 

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین دهقانی نیا برای مدیریت این مجتمع قضایی از ابتدای تاسیس تاکنون تشکر می‌کنیم، گفت: حضورآقای مهدی خسروشاهی مطلق برای مدیریت جدید این مجتمع قضایی، برای ما مایه امید است تا بتوانیم از توانایی‌های ایشان در این جایگاه استفاده کنیم. 

جعفری عنوان کرد: باید در پرونده‌هایی که مربوط به رشد تولید است و از آنجا که این مهم، یکی از ۲ رکن شعار سال است، دقت در رسیدگی‌ها را مورد توجه قرار دهیم و در تحقق منویات مقام معظم رهبری قرار بگیریم.

در این مراسم با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضایی_ستادی، مدیران و همکاران قضایی و اداری از زحمات حجت الاسلام والمسلمین امیررضا دهقانی به عنوان سرپرست پیشین مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش بنیان تقدیر و تشکر شد و مهدی خسرو شاهی مطلق به عنوان سرپرست جدید این مجتمع معارفه شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز