خبرگزاری کار ایران

کنعانی:

خطوط هوایی بین ایران و عربستان برقرار می شود/ در آینده شاهد تبادل هیات های دوطرف خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۹۹۰

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار امروز وزیران امور خارجه ایران و عربستان در چین گفت: امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین تهران و ریاض بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است.

به گزارش ایلنا، ناصر  کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در پکن و در تشریح نتایج رایزنی‌های  امروز وزیران امور خارجه ایران و عربستان در چین گفت: در چارچوب مذاکراتی که امروز بین دو وزیر خارجه در دو دور گفت‌وگوهای خصوصی و عمومی انجام شد، طرفین بر اهمیت ثبات و امنیت در منطقه و همچنین درون زا بودن امنیت در منطقه تأکید کرده و بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

  این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران و عربستان سعودی در چارچوب اراده سیاسی دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها بر آمادگی مشترک برای اجرایی کردن موافقتنامه‌های پایه‌ای و مبنایی موجود بین دو کشور از جمله موافقتنامه جامع همکاری‌های دوجانبه و موافقتنامه امنیتی تأکید کردند و بر همین مبنا قرار شد گام‌های لازم به تدریج برداشته شود.

وی ادامه داد:  در دیدار امروز طرفین بر  ضرورت تلاش و توافق برای گسترش روابط در زمینه‌های اقتصادی در دو بخش دولتی و خصوصی  تاکید کردند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که مقرر شد هیأت‌های دولتی و خصوصی دو کشور در این زمینه با هم دیدار و زمینه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک را فراهم کنند، افزود : دو طرف به منظور تسهیل آمد و رفت بین دو کشور توافق کردند با دیدار هیأت‌های فنی دو کشور، خطوط هوایی بین ایران و عربستان برقرار شود و آمد و رفت بین دو کشور را تسهیل کنند. 

کنعانی تصریح کرد: در این دیدار همچنین بر تسهیل صدور روادید و خدمات روادیدی برای اتباع دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و همچنین تسهیل صدور روادید عمره برای اتباع ایرانی تأکید شد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این که امروز شاهد گفت‌وگوهای خوب و مثبتی بین دو کشور بودیم و می‌توانیم بگوییم امروز روابط رسمی بین دو کشور فعال شده است ، اعلام کرد: در همین زمینه به تدریج شاهد تبادل هیأت‌های مختلف در سطوح دولتی و خصوصی بین دو کشور خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز