خبرگزاری کار ایران

محمدبیگی در نطق میان دستور:

آقای رئیس جمهور! چکش عدالتتان را روی میز سازمان برنامه و بودجه فرود آورید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۳۴۵

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس گفت:عدم تخصیص عملکردی بودجه برای قوانین حیاتی ازجمله "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" و"حمایت از معلولان" نشان از معضلات عمیق در سازمان برنامه و بودجه دارد.

به گزارش ایلنا، فاطمه محمدبیگی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شعری از مولانا را قرائت کرد:آمد شهر صیام سنجق سلطان رسید/ دست بدار از طعام مائده جان رسید.

وی ضمن تشکر از فعالیت های خوب مجلس ،دولت و قوه قضاییه ادامه داد: بدون اغماض باید بگویم ۲۹اسفند خاطره تلخ کارشکنی در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و عدم پرداخت حقوق فرهنگیان به عنوان تربیت کنندگان نسل آینده ساز ایران اسلامی ،با توجه به اینکه این موضوع کام همه را تلخ کرد؛ اما تغییر وزیر آموزش و پرورش گرچه یک اقدام لازم برای جبران این خلل است، اما معضلات ساختاری این دستگاه، نیازمند تحولات بنیادین در عرصه‌های مدیریتی، زیرساختی و بودجه ای است.

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی ،مطرح کرد:آقای رئیس جمهور ! چکش عدالتتان را این بار روی میز سازمان برنامه و بودجه فرود آورید تا کم کاری ها و کارشکنی های این سازمان نیز پایان یابد.متاسفانه عدم تخصیص عملکردی بودجه برای قوانین حیاتی از جمله "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"،ضعف در بودجه "حمایت از معلولان"،تعلل در  پیگیری برخی کلان پروژه های حیاتی مرجعیت علمی کشور، نقایص مکرر بودجه ۱۴۰۲ نشان از معضلات عمیق در این سازمان دارد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مسیر تحقق شعار سال مردم باردیگر گوی سبقت را از مسئولین ربوده اند ،مطرح کرد:برخی مسئولان چندان دغدغه برای مبارزه با معضلات اقتصادی را ندارند و یا حتی حوصله تعامل با سایر مسئولان و قوا را ندارند و له شدن طبقات ضعیف جامعه زیر بار رشد تورم و مهار تولید را نمی‌بینند.

محمدبیگی با بیان اینکه برگرداندن این ورق به سوی مهار تورم و رشد تولید نیازمند شبکه قوی مدیریتی یکپارچه بین تمامی مسئولان سه قوه و شفافیت واقعی در تمامی رده های مدیریتی است،بیان کرد: صرفاً جلسات سران محترم قوا اگرچه لازم ،اما حلال مشکلات نیست و بلکه می تواند حریت و استقلال مجلس به عنوان قوه مقننه و راس امور را زیر سوال ببرد و قدرت اعمال نظارت خادمان ملت را در خانه ملت کاهش دهد.

وی با بیان اینکه علاج تورم تورم ،خود رشد تولید است تاکید کرد:رشد تولید در گرو اجرای کامل قوانینی همچون تسهیل "صدور مجوزهای کسب و کار" ،جهش تولید مسکن،جهش تولید دانش بنیان و سایر قوانین و تنظیم واقعی بازار با نظارت های میدانی و کاملاً جهادی و اشراف کامل مدیران اقتصادی کشور به مدیریت بانک ها برای خروج از تصدی‌گری ،معامله بازی و آزار مردم توسط برخی شعب است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه امروز پایان دادن به حکومت سلاطین دلار ،سکه ،شکر ،روغن، فولاد، خودرو ،دارو و دخانیات بر اریکه اقتصادی این مملکت از واجبات کارهای اقتصادی است؛ادامه داد: اخبار خوش دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی، منطقه ای، آسیایی و جهانی و حذف دلار و اقتدار سیاسی در خاورمیانه ،باید مسلسل وار ادامه یابد و  نسیم بهاری امیدآفرینی باید بر خزان جنگ ترکیبی دشمن بتازد و فائق آید که ان شاءالله امسال با تصویب قانون ساماندهی فضای مجازی دیگر شاهد بوی تعفن در ابحه گری،عفت ستیزی و حیاستیزی نباشیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید موضوع شفافیت رای نمایندگان،تاکید کرد: اقدام انقلابی مجلس در انتهای ۱۴۰۱ ابتدای ۱۴۰۲سال یعنی شفافیت داوطلبانه نمایندگان ،کار را بر مجمع تشخیص مصلحت سخت می کند که باید آن را حل کرده و زمینه ی اجرای کامل آن در همه قوا را فراهم آورد.

محمدبیگی ادامه داد:امروز اولویت کاری مجلس باید هوشمندسازی و مدیریت فناورانه در همه عرصه ها برای تعمیق نظارت در رسیدگی به مشکلات معیشتی کارگران ،کارمندان، بازنشستگان ،کشاورزان و پیش بینی مدیریت آب شرب کشاورزی بر رشد کشاورزی، رفع معضلات اوقاف و شفافیت شرکت های دولتی باشد.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امروز باید به عرصه قانون فضای مجازی و قانون مربوط به امنیت و کرامت زنان، ردپای سند ۲۰۳۰ را در نظر داشته باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز