خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق پیش از دستور تاکید کرد:

ضرورت توجه به مهار تورم و رشد تولید در برنامه هفتم/ برنامه دشمن برای ایجاد اغتشاش پیرامون مساله حجاب/ ضرورت دقت در برخورد با مساله حجاب در جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۲۰۹

رئیس مجلس در نطق امروز گفت: یکی از مسائلی که دغدغه جدی مردم عزیز ایران است اباحه گری ها و هنجار شکنی هایی است که در عرصه حجاب و عفاف در حال انجام است. با توجه به برنامه ریزی دشمنان برای دوقطبی سازی بین مردم و ایجاد اغتشاش نحوه مواجهه با این مسئله نیاز به دقت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه صحن علنی امروز ۱۵ فروردین مجلس طی سخنانی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» دو اولویت اصلی برنامه‌ریزی و اقدام را برای مسئولین تبیین فرمودند. البته مجلس شورای اسلامی پیش از تلاش ها و اقداماتی را در این راستا به ویژه در جریان بررسی لایحه بوجه را صورت داده است.

وی ادامه داد: البته مهار تورم و رشد تولید دستورکار یک سال و دو سال نیست لذا مجلس مهمترین کاری که تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد توجه خاص به این مسئله در برنامه توسعه خواهد بود؛ امیدواریم دولت محترم از فرصت ها و ظرفیت های موجود استفاده کرده تا مردم شاهد حرکت رو به جلوی اقتصاد کشور و حفظ قدرت خرید خود باشند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در این راه با تمام توان در کنار دولت است و در صورت نیاز با قید فوریت آماده فراهم سازی ظرفیت‌های قانونی لازم و مورد نیاز دولت برای این دو امر مهم و اساسی است و برای تحول در حکمرانی اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اشکالات و تاخیر در پرداخت فرهنگیان در روزهای پایانی سال گذشته، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم تصویب نظام رتبه بندی معلمان بعد از سالها کم توجهی بود که متاسفانه پایان سال گذشته به گونه‌ای عمل شد که کام چند صد هزار معلم عزیز تلخ شد. از همین رو مجلس امروز جلسه نظارتی سه شنبه خود را به این مسئله اختصاص داده است تا ریشه این مسئله مشخص شود و از استمرار چنین اتفاق‌هایی جلوگیری شود.

قالیباف در بخش دیگر نطق پیش از دستور خود با اشاره به بحث ها پیرامون مساله حجاب، ابراز داشت: همچنین یکی از مسائلی که دغدغه جدی مردم عزیز ایران است اباحه گری ها و هنجار شکنی هایی است که در عرصه حجاب و عفاف در حال انجام است. با توجه به برنامه ریزی دشمنان برای دوقطبی سازی بین مردم و ایجاد اغتشاش نحوه مواجهه با این مسئله نیاز به دقت دارد. 

وی تصریح کرد: در مسئله حجاب نخستین موضوع آن است که ما بیشترین ضربه را تاکنون از عدم فعالیت ایجابی از سوی دستگاه‌های مسئول متحمل شده ایم. تحول اصلی در دوره جدید باید ویژه و همراه با نوآوری در فعالیت های جاری دستگاه های متولی باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور وظیفه دارد با آسیب‌شناسی گذشته مسئولیت این تحول را بر عهده گیرد و طبیعی است که در این زمینه آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، صدا و سیما، حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی بیشترین وظیفه را دارند.

رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: مسئله بسیار مهم دیگر ضرورت بین تفکیک بین افراد ضعیف الحجاب و هنجارشکنان است؛ به نظر می‌رسد برای افرادی که حجاب آنها ضعیف است باید رویکرد ایجابی در نظر گرفت اما برای کسانی که هنجار شکنی عامدانه دارند برخورد باید به نحو دیگری باشد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز