خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت:

امروز نگاه پلیس در برخورد با جرم و مجرم با گذشته تغییر کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۳۳

مهمترین ویژگی جامعه سالم امنیت است به گونه ای که در چنین جامعه‌ای همه آحاد جامعه رشد و ترقی پیدا می‌کنند و جرم و آسیب اجتماعی در آن به ندرت دیده می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح ویژه شناسنامه دار کردن بزهکاران در مرکز مشاوره آرامش این معاونت با هدف کنترل و نظارت بر افراد و خانواده‌های آسیب پذیر و بزهکار خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ «جهانگیر کریمی» در همایش رابطین سازمان‌های دولتی گفت: امروز نگاه پلیس در برخورد با جرم و مجرم با گذشته تغییر کرده و تجربه هم نشان داده که روش‌های سنتی برخورد با جرم جواب نداده است.

وی سیاست و تدبیر پلیس را برخورد با سازمان جرم و مجرم عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس در این رویکرد سه جامعه هدف را مورد نظر دارد که یکی از آن‌ها جامعه سالم، دیگری جامعه بزهکاران و سوم جامعه مجرمان است.

این مقام مسئول عنوان داشت: مهم‌ترین ویژگی جامعه سالم امنیت است به گونه‌ای که در چنین جامعه‌ای همه آحاد جامعه رشد و ترقی پیدا می‌کنند و جرم و آسیب اجتماعی در آن به ندرت دیده می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی بدون مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌ها قادر به کنترل و مهار جرایم و اسیب‌های اجتماعی نیست، گفت: امروز ۲۷ دستگاه در زمینه مقابله با آسیب‌های مواد مخدر و ۲۶ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب و همین تعداد دستگاه در مقابله با آسیب‌های شبکه‌های مجازی و… تعریف و برای هرکدام از آن‌ها وظایف و مسئولیت‌هایی پیش بینی شده است.

وی تعریف پلیس از زندان را محلی برای اصلاح مجرم عنوان کرد و اظهار داشت: مسلماً مجرمان باید برای ادامه زندگی دوباره به جامعه سالم برگردند که اگر جامعه سالمی برای ان‌ها وجود نداشته باشد و اینجامعه از آسیب‌های اجتماعی احاطه شده باشد بزهکاران دوباره در مسیر جرم قرار می‌گیرند و توسط پلیس دستگیر و به زندان می‌روند و این چرخه همچنان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ کریمی در همین زمینه از اجرای طرح شناسنامه دار کردن بزهکاران در مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان با همکاری اداره بهزیستی استان خبر داد و گفت: مقدمات اجرایی شدن این طرح فراهم شده و مسایل مربوط به مراحل اجرایی آن درنشست‌ها و کمیسیون‌های تخصصی استانداری مطرح و انشاء اله امیدواریم در سال آینده اجرای آن را عملی کنیم.

این مقام انتظامی طرح مذکور را یکی از طرح‌های بزرگ و بسیار تخصصی در حوزه پیشگیری از جرایم در سطح کشور توصیف کرد و بیان داشت: هدف از اجرای این طرح کنترل و نظارت بر افراد و خانواده‌های آسیب پذیر و بزهکار و حل مسایل و مشکلات آنان با کارهای روان‌شناسانه و مشاوره‌ای و جلوگیری از ادامه بزهکاری دوباره توسط آنان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز