خبرگزاری کار ایران

عنابستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس در جریان بودجه هر همکاری کرد تا دولت دستش باز باشد/ دولتی‌ها دیگر نمی‌توانند بهانه بیاورند/ دستگاه‌های نظارتی در انتخابات امسال تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۵۳

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دستگاه‌های نظارتی باید تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذارند؛ ما همه یک ملت هستیم، هر کدام با یک سلیقه با یک نوع فکر اما یک ملت هستیم، هرکسی که دلسوز نظام جمهوری اسلامی است و این نظام را قبول دارد باید بتواند در صحنه انتخابات حضور داشته باشد.

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، با تاکید بر اهمیت میزان مشارکت هرچه بیشتر مردم در این انتخابات و تلاش‌ها و برنامه‌ریزی مسئولان برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات، گفت: در آخرین روزهای امسال انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داریم؛ خب انتخابات از جهات مختلف برای کشور اهمیت دارد و یک جهت بسیار بزرگ آن این است که هر انتخاباتی در جمهوری اسلامی یک رفراندوم برای جمهوری اسلامی حساب می‌شود.

وی ادامه داد: همه ما باید طی حدود ۱۲ ماهی که فرصت داریم، تلاش کنیم تا اعتمادی که متاسفانه از جانب مردم به نظام و مسئولان کم شده است را برگردانیم و مردم احساس کنند که ساختار حاکمیت چه نماینده خودشان، چه ساختار اجرایی، چه قوه قضاییه و چه سایر دستگاه‌ها از خودشان هستند و برای مردم در حال کار و تلاش و کوشش هستند. باید توجه داشته باشیم که هر چقدر اعتماد مردم به ساختار حاکمیت احیاء شده و افزایش پیدا کند، مشارکت‌شان در انتخابات بیشتر خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به نقش و وظیفه دولت در بهبود معیشت مردم و تاثیر آن بر نگاه مردم به دولت و مجلس اشاره و تاکید کرد: بخش عمده این وظیفه بر عهده دولت است، دولت یک سری قرارهایی با مردم گذاشت که بعضا به دلایل مختلفی نتوانست این قرارها را طی یک سال‌و‌نیم گذشته عملی کند. از جمله اینکه نخ اتصال قیمت ارز با اقتصاد کلان کشور را باید می‌برید و نتوانست؛ لذا مشاهده می‌کنیم که با کوچکترین تنش ارزی به همان میزان و شاید بیشتر بر کل اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: دولت قرار گذاشته بود که تاثیر ارز را بر اقتصاد ضعیف کند و نتوانست، قرار گذاشته بود ارزش پول ملی را حفظ کند و باز هم نتوانست، قرار بود تورم در پایان سال ۱۴۰۱ با وعده‌ها و طراحی که دولت می‌کرد به حدود ۲۰ درصد برسد اما متاسفانه نزدیک به ۵۰ درصد بود. این‌ها انتظارات مردم است ولی احساس می‌کنند که ما یک کارهایی را قول می‌دهیم و قرار می‌گذاریم اما نمی‌توانیم به آن برسیم و عمل کنیم در نتیجه از ما ناامید می‌شود. مردم واقعا در این مساله حق دارند و به همین خاطر دولت باید یک تلاش مضاعفی را شروع کند، شرایط اقتصادی را بهبود ببخشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در بودجه هرچه که لازم بود مجلس همکاری کند، کرد. از جمله اینکه سقف بودجه را افزایش نداد، سقف هزینه‌ها را افزایش نداد و تمام همکاری لازم را مجلس با دولت کرد برای اینکه دولت دستش باز باشد و شرایط اقتصادی را در سال جدید بهتر کند و مردم امیدوارتر شوند؛ لذا می‌توان گفت که دولت در سال جاری نمی‌تواند در این زمینه بهانه بیاورد و بگوید مجلس کاری فراتر از توان و بودجه برای ما درنظر گرفته است.

عنابستانی در ادامه به اهمیت «حضور همه سلایق در انتخابات» برای افزایش مشارکت اشاره کرد و ابراز داشت: از سوی دیگر طبیعتاً مردم به انتخاباتی می‌آیند که ببینند همه سلیقه‌هایشان در انتخابات حضور دارند و همه افراد هستند. دستگاه‌های نظارتی باید تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذارند؛ ما همه یک ملت هستیم، هر کدام با یک سلیقه با یک نوع فکر اما یک ملت هستیم، هرکسی که دلسوز نظام جمهوری اسلامی است و این نظام را قبول دارد باید بتواند در صحنه انتخابات حضور داشته باشد. اگر این پارامترها اجرایی شود، مثل همیشه مردم جلوتر هستند و ان‌شاءالله در انتخابات شرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به سوالی در خصوص دو تشکلی که زمستان ۱۴۰۱ در میان اصولگرایان و جریان انقلابی شکل گرفت و شائبه ورود حامیان دولت یا نهادهای دیگر به انتخابات مجلس را ایجاد کرد، گفت: یکی از ضعف‌های جدی دولت این است که دولت نتوانست بخشی از وعده‌های خود را در کف جامعه عملی کند برای همین بود که ساختار خودش را تا پایین‌ترین سطوح سیاسی بست نه براساس کارآمدی. دولت باید از کوچکترین زمان خود برای کار استفاده کند، حالا اینکه در سطوح بالاتر مدت‌ها مانده به انتخابات کسانی که در جریان ساختار حاکمیتی یک جاهایی حضور دارند، مانورهای انتخاباتی بدهند و تشکل‌های انتخاباتی درست کنند، این به اجرا لطمه می‌زند، این رویه هرچه کمتر باشد بهتر است.

وی ابراز داشت: بگذارید سیاسیون کار سیاسی کنند و اجرایی‌ها کار اجرایی را انجام دهند؛ آن‌هایی هم که سیاسی هستند و اجرایی شده‌اند باید بروند به کار اجرایی خود بپردازند، متاسفانه اکنون کشور را سیاست‌زده کرده‌‌ایم. تشکل سیاسی اگر برای تشویق مردم به حضور در انتخابات باشد، خوب است اما اگر برای لیست بستن و سهم گرفتن باشد، به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز