خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام صدیقی:

ملت ما در تاریخ خلقت بی‌نظیرند/ دنیا و آخرت را زیر پرچم ولایت آباد خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۰۷۸

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ماه رمضان ماه خداست لذا تعبیری بالاتر از این نداریم. ماه مبارک رمضان ظرف قرآن است همانگونه که هر مکانی قابلیت تجلی خدا را ندارد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: ماه مبارک رمضان فرا رسید، سفره خاص پذیرایی خدا برای مهمانان خاص گسترده شد، ماه مبارک رمضان به قدری گنجینه‌های عظیم دارد که بر حسب روایت فرمودند اگر می‌دانستید در رمضان چه نعمت‌هایی نهفته است آرزو می‌کردید همه سال رمضان بود.

وی با بیان اینکه روزه عبور از خود، رسیدن به خدا است و نتیجه روزه‌داری تقواست، افزود: در این ماه خواندن یک آیه از قرآن کریم، معادل قرائت تمام قرآن کریم است، ما در ماه رمضان به میهمانی خداوند متعال دعوت شده‌ایم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: عید رمضان در دعای وداع ماه رمضان از آن به عنوان عید اولیا نام برده شده است. از خداوند می‌خواهیم که ماه رمضان برای همه ما به معنای واقعی کلمه عید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: هر روزی که در آن گناه نشود و خدا از انسان راضی باشد، آن روز عید به شمار می‌رود. ماه رمضان ماه بندگی است، لذاست همه‌اش عید است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی افزود: بیانات ایشان ابتداً تذکر به این معنا بود که تحول طبیعت درسی‌ برای ماست؛ خداوند در قرآن کریم فرمود: بدانید خدا زمین مرده را زنده می‌کند... ، زمین زنده شود و ما را شاد کند، اما ما زنده و عوض نشویم؟ یعنی ما از خاک کمتریم که روز قیامت کافران می‌گویند ای‌کاش خاک بودم؛ خاک با اینکه جامد بود، زنده شد اما ما دستاوردی کسب نکردیم و صرفا یک عمر خودسوزی کردیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: انقلاب یک تحول عظیم جهانی، فرهنگی، اخلاقی و سیاسی بود؛ واقعا انقلاب و تغییر حالت و تفکر بود.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت:‌ در مسئله تحول باید به لوازم مورد نیاز آن توجه کرد، یعنی انسان آنچه را که موجب شکوفایی می‌شود را شناسایی و تقویت کند و آنچه را که موجب ضعف می‌شود بهبود بخشد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: نقطه قوت مهمی که از دیدگاه رهبری نقطه قوت ملت ما محسوب می‌شود، استحکام این ملت است؛ از روز اولی که این تحول به واسطه انقلاب پدید آمد، رئیس‌جمهور وقت آمریکا (کارتر) در دستوری که به سازمان جاسوسی آمریکا داد خواستار نابودی نظام اسلامی شد و مهمترین تجهیزاتی که در این مسیر پیش‌بینی کرده، تجهیزات تبلیغاتی است؛ برای اینکه بتوانند با تبلیغات در باورها و شناخت مردم نفوذ کنند و روحیه انقلابی و علاقه به عزت و استقلال را از مردم بگیرند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد:‌ دشمنان از روز اول به دنبال نابودی نظام بودند و زنجیره به هم پیوسته‌ای از اقدامات گوناگون اعم از جنگ، ترور، فتنه و... علیه ما انجام دادند. فتنه اغتشاشات پاییز سال گذشته جنگ ترکیبی بود؛ مجموعه‌ای از قدرت‌های استکباری دست به دست هم داده بودند اما ملت ایران در طول این ۴۳ سال مقابل فشارها ایستادگی کردند و از صحنه جنگ پیروز بیرون آمدند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت:‌ در رأس‌کانون‌های قدرت که موجب استحکام یک ملت و امت می‌شود، ایمان به خدا و اعتماد به وعده‌های پروردگار است که مردم، حتی کسانی که مرتکب برخی از گناهان عملی می‌شوند اما به خدا، قرآن، نماز، ولایت اهل بیت‌ (ع) سخت باور دارند و به ولایت‌فقیه به عنوان جایگاهی که مانع از تفرقه شده است اعتقاد دارند.

وی افزود: ملت ما امام و رهبر دارد، رهبر ما تنها رهبر سیاسی نیست، بلکه الگوی ایمان و جهاد است؛  فداکاری‌های مردم ما متأثر از امامین انقلاب است. والله این‌ها دل به دنیا نداده‌اند و غبار دنیا بر دل این رهبر و رهبری قبلی ننشست، به همین دلیل از هیچ قدرتی نترسیدند و از هیچ حادثه‌ای هراس نداشتند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ملت ما در تاریخ خلقت بی‌نظیرند و هیچ پیغمبر و امامی چنین مردمی نداشته‌اند، تصریح کرد: این ملت همه چیزشان را برای انقلاب دادند و طلبکار انقلاب نیستند و همچنان ایثارگرایانه در صحنه ایستاده‌اند؛ مردم در جنگ ترکیبی و اوضاع نابسامان اقتصادی در مقابل فتنه جهانی و اغتشاشاتی که از آمریکا هدایت می‌شد، اعلام کردند انقلاب ما پدیده نجات بشر است و دنیا و آخرت را زیر پرچم ولایت ان شاءالله آباد خواهیم کرد.

وی افزود: به همین دلیل با وجود تحریم‌های فلج‌کننده و انواع فشارهای روانی، پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که باید آن‌ها را تکرار کرد، وگرنه دشمن نقطه ضعف‌ها را بزرگ می‌کند؛ در شرایطی هستیم که قوای سه‌گانه زیر پرچم ولایت با هم همدلی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: از نظر دیپلماسی در سطح خوبی قرار داریم؛ راه‌اندازی بزرگترین مجموعه نظام سلامت یعنی بیمارستان حضرت مهدی (عج)، افتتاح پالایشگاه با ظرفیت تولید ۲۱ هزار بشکه در روز و ... موارد متعددی از پیشرفت‌های اعجاب‌آور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز