خبرگزاری کار ایران

رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

همه توان نظارتی مجلس را برای پاسخگو کردن دولت در زمینه تورم به کار خواهیم گرفت/ ریشه مشکلات ما به مساله تولید بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۰۰۲

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم دولت یک برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای رشد تولید و کاهش تورم داشته باشد؛ ما هم در مجلس وظیفه داریم حتما از همه ظرفیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی برای اینکه شرایط تولید و حال و روز تولید در کشور را بهتر کنیم استفاده خواهیم کرد و ان شاء الله همه توان نظارتی خود را برای کنترل تورم و پاسخگو کردن دولت در زمینه تورم به کار خواهیم بست.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» که بار دیگر شعار اقتصادی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور است، گفت: سال‌هاست که حضرت آقا شعار سال را با رویکرد اقتصادی انتخاب می‌کنند و به عقیده بنده این شعارها در هر سال ناظر به مسائل اقتصادی کشور و اولویت‌بندی که مدنظر ایشان قرار دارد، انتخاب می‌شوند. علت هم این است که همه می‌دانیم طی یکی دو دهه اخیر کشور ما از جنبه مشکلات و مسائل اقتصادی آسیب‌هایی فراوانی دیده است و در همین راستا مقام معظم رهبری شعارها را با تمرکز بر جنبه‌های مختلف اقتصادی انتخاب می‌کنند تا مورد توجه و تمرکز فعالیت‌های مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس ادامه داد: تقریبا هر کارشناسی مطلع است که ریشه مساله و مشکلات ما در بعد اقتصادی چه در بحث بیکاری چه حتی در زمینه رکود و سایر گره‌های اقتصادی به مساله تولید در کشور بازمی‌گردد و بر همین اساس هم امسال رهبر معظم انقلاب جهش تولید و رشد تولید را به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

وی افزود: از سوی دیگر اقشار مختلف مردم جامعه مردم ما به ویژه قشر مستضعف و همینطور قشر متوسط جامعه با مساله و در واقع بحران اقتصادی به نام تورم مواجه هستند که واقعا کمرشکن بوده به ویژه طی یکسال اخیر متاسفانه در دولت سیزدهم وضعیت خوبی نداشته و دولت عاجز از کنترل تورم بوده است، برخلاف شعارهایی که دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: بر همین مبنا هم ناظر به دو مساله اصلی اقتصاد یعنی رشد تولید و کنترل تورم، حضرت آقا سال جدید را نامگذاری کردند. اگر ما شاهد رشد تولید و جهش تولید باشیم حتما بسیاری از مسائل اقتصادی‌مان حل خواهد شد. یعنی مساله فقر و بیکاری با رشد و افزایش تولید علاج خواهد شد و از سوی دیگر با رشد تولید ما دارای یک اقتصاد قدرتمند خواهیم شد.

نمایند مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر کنترل تورم هم حتما رابطه مستقیمی با مساله تولید دارد که موجب ثبات اقتصادی می‌شود و همچنین رضایت بسیار بالایی را در بین مردم خواهد داشت؛ چراکه مطالبه اول مردم از مسئولان کنترل تورم و رفع مشکل گرانی به ویژه گرانی کالاهای اساسی مورد نیازشان است.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما امیدواریم دولت یک برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای رشد تولید و کاهش تورم داشته باشد؛ ما هم در مجلس وظیفه داریم حتما از همه ظرفیت‌های خود در مجلس شورای اسلامی برای اینکه شرایط تولید و حال و روز تولید در کشور را بهتر کنیم استفاده خواهیم کرد و ان شاء الله همه توان نظارتی خود را برای کنترل تورم و پاسخگو کردن دولت در زمینه تورم به کار خواهیم بست.

وی ابراز داشت: یکی از کارهایی هم که به نظرم باید انجام گیرد و نیاز دارد به قانونگذاری مجلس و سیاستگذاری دولت این است که سرمایه‌های کشور در بخش‌های مختلف باید برود به سمت تولید؛ ما باید برای این مساله برنامه‌ریزی کرده و مشوق‌های لازم را در نظر بگیریم و مالیات‌ها و عوارض لازم را برای اینکه سرمایه‌های کشور به سمت بخش‌های غیرمولد سوق پیدا نکند، برنامه‌ریزی کنیم و سیاستگذاری داشته باشیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از سرمایه‌های کشور برای رونق اقتصادی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز