خبرگزاری کار ایران

تاکید سفیر ایران بر تسهیل امور هموطنان مقیم گرجستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۴۸۰

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان بر تسهیل امور مربوط به هموطنان ایرانی مقیم گرجستان تاکید کرد و گفت: تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف مهم انجام دادیم و به لطف خداوند، با وجود تمامی موانع ، توانستیم گام های موثری در این راستا برداریم.

به گزارش ایلنا، محمود ادیب سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در پیام نوروزی خود خطاب به ایرانیان مقیم این کشور اظهار داشت: «هموطنان عزیز، ایرانیان مقیم گرجستان، فرا رسیدن نوروز، سال نوی ایرانی را به شما و خانواده‌های گرامی‌تان تبریک می‌گویم.

نوروز، زمان شکفتن، امید و رویش دوباره و نمادی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشور عزیز ماست. این عید، فرصتی برای ما و شماست تا بواسطه آن میراث غنی فرهنگی خود را به شهروندان کشور میزبان، یعنی گرجستان، نیز معرفی نماییم. کشوری که پیشینه فرهنگی و تاریخی مشترکی نیز با ما دارد و نوروز، فرصتی مناسب برای نمایش تنوع و غنای میراث مشترک و تقویت دوستی و فهم میان دو ملت ایران و گرجستان است.

وی افزود: همانطور که در پیام آغاز دوره ماموریت خود، در شهریور ماه ۱۴۰۱، بیان کردم، تسهیل امور مربوط به هموطنان ایرانی مقیم گرجستان و استیفای حقوق آنان، از جمله مهم ترین اولویت های کاری من و همکاران است. باعث افتخار است که اکنون نیز به اطلاع شما برسانم که در طول چند ماه گذشته، اینجانب و همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی ایران، تمامی تلاش خود را برای تحقق این هدف مهم انجام دادیم و به لطف خداوند، با وجود تمامی موانع ، توانستیم گام های موثری در این راستا برداریم.

این دیپلمات کشورمان همچنین بیان کرد: ملاقات های متعدد با مقامات دولت گرجستان و سفرهای متعدد هیات های مختلف به ویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی در راستای پیگیری سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اجرای سیاست خارجی متوازن از جمله اقدامات عملیاتی بوده که ان شاءالله در سال جدید شاهد دستاوردهای آن خواهیم بود.
وی در پایان گفت: از جانب خود و همکارانم در سفارت جمهوری اسلامی ایران، یکبار دیگر فرا رسیدن سال نو را و حلول ماه پر فیض و برکت رمضان را به یکایک شما عزیزان تبریک می گویم و امیدوارم سال ۱۴۰۲ سالی سرشار از صلح، دوستی،  بهروزی و موفقیت برای همگان باشد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز