خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با سفیر گرجستان:

هفته فرهنگی اصفهان در گرجستان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۰۱

اصفهان آماده افزایش تعاملات اقتصادی، علمی و فرهنگی، جذب گردشگر و برگزاری هفته‌های فرهنگی با گرجستان است.

استاندار اصفهان در دیدار با «ایوسب چاخواشویلی» سفیر گرجستان در ایران به روابط خوب و برادرانه دو کشور ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت: حضور شما به عنوان سفیر این کشور در ایران می‌تواند به کامل‌تر شدن این روابط کمک کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با اشاره به سکونت مردمان کشور گرجستان در منطقه فریدون شهر اصفهان، گفت: فرماندار این شهرستان برای اولین بار یک گرجی است.

زرگرپور تصریح کرد: سیاست دولت تدبیر و امید ارتباط با استان‌های دیگر کشورها و افزایش تعاملات با آن‌هاست و استان اصفهان آمادگی دارد که در چارچوب این سیاست‌ها تفاهمات بیشتری با یکی از استان‌های کشور گرجستان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: اصفهان در بخش‌های اقتصادی، تجاری، علمی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اتاق بازرگانی موفق عمل کرده است و در این راستا می‌تواند تعاملات خوبی با استان‌های این کشور داشته باشد.

زرگرپور با اشاره به سفر ۶۰ هیئت‌های بلندپایه و سیاسی کشورهای اروپایی و دیگر مناطق جهان به اصفهان، افزود: مسئولان بلندپایه‌ کشورها در ورود به ایران، اصفهان را به عنوان شهر توریستی و متمدن ایران اسلامی برای بازدید انتخاب می‌کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی اصفهان در دیگر کشورها، گفت: در این مراسم آثار فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی هنرمندان این استان در معرض دید مردمان کشورهای دیگر قرار خواهد گرفت و این رویدادها در تبادلات فرهنگی و شناساندن فرهنگ کشورها به مردمان جهان می‌تواند بسیار موثر باشد و در حال حاضر استان اصفهان برای برگزاری این برنامه فرهنگی در گرجستان آمادگی دارد.

زرگرپور با استقبال از حضور تورگردان های گرجستان در اصفهان گفت: مدیریت استان آمادگی این را دارد که با دعوت از تورگردان‌های این کشور به استان اصفهان در راستای تبادل گردشگر گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به افزایش ۱۳۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در اصفهان عنوان کرد: اصفهان جزء ۱۰ منطقه‌ میراثی دنیاست و می‌تواند در زمینه جذب گردشگر بسیار موفق عمل کند.

سفیر گرجستان نیز در این دیدار با بیان اینکه گرجستان کشوری در حال رشد و توسعه است، افزود: این کشور در نظر دارد شرایط خوبی را برای فعالیت دیگر کشورها فراهم نماید.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از طرفداران گرجستان است، گفت: ایران از تمامیت ارضی گرجستان دفاع می‌کند و این اقدام برای مردم گرجستان بسیار ارزشمند است.

سفیر گرجستان با بیان اینکه کشور گرجستان تمایل به افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور ایران دارد، افزود: ایران می‌تواند برای مبادلات خود از بنادر گرجستان استفاده کند و از امتیازات خوبی بهره‌مند شود.

وی با اشاره به سکونت ۶ هزار ایرانی در کشور گرجستان، گفت: یک‌هزار شرکت ایرانی در این کشور ثبت شده است و این شرکت‌ها در پروژه‌های عمرانی و موارد گوناگون فعالیت می‌کنند.

یوسب چاخواشویلی در پایان با موافقت با پیشنهادها و درخواست‌های استاندار اصفهان گفت: درخواست‌های مدیریت عالی استان اصفهان را برای افزایش تعاملات بین استانی و جذب گردشگر به مسئولان کشورم منعکس خواهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز