خبرگزاری کار ایران

سقوط رژیم صدام و گفت‌وگو با هاشمی رفسنجانی به روایت مسعود بارزانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۶۶

مسعود بارزانی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط می‌گوید هاشمی رفسنجانی پیش از حمله آمریکا به عراق از تشکیل نظام فدرالی در این کشور حمایت کرده بود.

به گزارش ایلنا، «مسعود بارزانی» دبیرکل حزب دموکرات کردستان در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» جزئیاتی از سقوط حکومت صدام حسین و دیدار با هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت ایران ارائه کرد.

وی افزود که در ۱۷ فوریه ۲۰۰۲ هیئتی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را به حضور پذیرفته و در جریان تصمیم آمریکا برای سرنگونی رژیم بعث قرار گرفت.

بارزانی تاکید کرد که در دیدار با این هیئت از هر اقدامی که موجب برپایی عراق دموکراتیک فدرال و متکثر شود حمایت کرده و از آمریکا خواست که ضامن مصونیت کردها در عراق باشد.

وی همچنین در دیدار با اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور وقت ایران، وی را در جریان برنامه پیش رو و تشکیل دولت فدرال در عراق قرار داد و هاشمی به وی گفت که ایران سقوط رژیم صدام را یک پیروزی بزرگ می‌داند اما نمی‌تواند علنا از آن حمایت کند و افزود که از تشکیل نظام فدرالی در عراق حمایت می‌کند.

بارزانی تأکید می‌کند که در آن سفر با سردار قاسم سلیمانی که به تازگی مسئول پرونده عراق شده بود نیز دیدار کرد.

وی می‌افزاید که در آن زمان شایع شده بود که آمریکایی‌ها بعد از پایان کار عراق سراغ ایران خواهند رفت، «اما من در دیدارهایم با مقامات آمریکایی مطلقا چنین نشانه‌ای ندیدم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز