خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در حیاط دولت:

نگاه ما به مشاهیر فرهنگی کشور در حصار تنگ جغرافیای سیاسی محدود نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۸۴۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اتفاق مهمی است و به هر حال نگاه ما به مشاهیر فرهنگی کشور در حصار تنگ نگاه جغرافیای سیاسی محدود نمی‌شود. ما به این مشاهیر، به عنوان مظاهر وحدت فرهنگی و تمدنی ایران فرهنگی بزرگ نگاه می کنیم. همه کسانی که دوستدار حکیم نظامی در آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان هستند با ما در این فکر مشترک هستند و این‌ها مظاهر وحدت منطقه‌ای و تمدنی ما هستند و این کار را در سال آینده به صورت جدی ادامه خواهیم داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: از تلاش دوستان عزیزم در طول یک سال گذشته به ویژه دوستانی که در حیاط دولت حضور داشتند از طرف خودم به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به عنوان متولی رسانه تقدیر و تشکر می‌کنم. 

وی با اشاره به سفر خود به ونزوئلا اظهار کرد: در این سفر تعهدات و تفاهمات خوبی انجام شد. در عین حال عمق فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در این سفر مشهود بود و قرار شد دو تفاهم‌نامه جامع فرهنگی و رسانه‌ای را به زودی امضاء کنیم و فعالیت‌های اقتصاد فرهنگ و هنر را توسعه دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از صحبت های خود به عملکرد وزارتخانه‌تابعه‌اش در سال ۱۴۰۱ پرداخت و اعلام کرد: با مصوبه دولت عقب‌ماندگی حقوق کارکنان وزارتخانه و نهادهای تابعه را تا حد زیادی برطرف کردیم.

اسماعیلی یادآور شد: برگزاری همایش حکیم نظامی را پشت سر گذاشتیم و تندیس بزرگ او در میدان ونک نصب خواهد شد. ما نگاه خود به مشاهیر فرهنگی کشور را در حصار تنگ جغرافیای سیاسی محدود نمی‌کنیم. همه دوستداران حکیم نظامی در آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان با ما در این حس مشترک هستند و این‌ها مظاهر وحدت تمدنی ما محسوب می‌شوند و این کار را در سال آینده هم ادامه می‌دهیم.

وی یادآور شد: به اکثریت برنامه‌هایی که در این سال وعده داده بودیم عمل کردیم. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با گشایش‌های بودجه‌ای که انجام شده، حوزه فرهنگ و هنر آماده جهش در اعتبارات فرهنگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات تفاهم‌ با ونزوئلا اظهار کرد: کارخانه تولید کاغذ را به صورت مشترک در آنجا راه‌اندازی می‌کنیم و ۸۰ درصد کار جلو رفته و قرار شده یک موسسه فرهنگی ما به نیابت از بخش خصوصی این کار را انجام دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفته فرهنگی ونزوئلا در تهران برگزار می‌شود و در ماه نوامبر هم ما آنجا همین رویداد را خواهیم داشت. همچنین تبادلات آموزش رسانه‌ای و مبارزه با اخبار جعلی را در نظر داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز