خبرگزاری کار ایران

باقری در دیدار وزیر امور خارجه عمان:

رمز موفقیت سیاست همسایگی ایران اعتماد متقابل سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۰۸

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: رمز موفقیت سیاست همسایگی ایران، اعتماد متقابل سیاسی و هدف این سیاست راهبردی برقراری ثبات و آرامش در منطقه و ارتقای همکاری‌های اقتصادی برای ترویج توسعه در همه کشورها و رفاه فراگیر برای همه ملت‌های منطقه است.

به گزارش ایلنا، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به مسقط سفر کرده است، با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار دو طرف در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

موضوع توافق برای از سرگیری روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی و گفت‌وگوهای منطقه‌ای به منظور تقویت صلح و امنیت در منطقه از موضوعات مطرح شده در این ملاقات بودند. 

وزیر امور خارجه عمان با استقبال از توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی برای برقراری مجدد روابط دو کشور گفت: این توافق مبنایی برای تقویت روح همکاری و تعامل بیشتر کشورهای منطقه خواهد بود. 

معاون وزارت امور خارجه نیز در این دیدار، با تمجید از نقش سازنده سلطنت عمان در این خصوص اظهار داشت: توافق ریاض و تهران برای آغاز دوره جدیدی از مناسبات نشان داد سیاست همسایگی راهبرد هوشمندانه دولت برای تامین منافع ملی و پیشبرد اهداف سیاست خارجی است.

وی ادامه داد: رمز موفقیت سیاست همسایگی ایران، اعتماد متقابل سیاسی و هدف این سیاست راهبردی برقراری ثبات و آرامش در منطقه و ارتقای همکاری‌های اقتصادی برای ترویج توسعه در همه کشورها و رفاه فراگیر برای همه ملت‌های منطقه است.

شایان یادآوری است این سفر با هدف برگزاری نهمین دوره مشورت‌های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در مسقط انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز