خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

سازمان همکاری شانگهای می‌تواند راه‌حل‌های پایدار برای مسائل و موضوعات بین‌المللی ارائه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۸۸۱

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و معاون سیاسی وزارت امور خارجه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، علی باقری در این دیدار، سازمان همکاری شانگهای را نهادی برای همکاری کشورهای مستقل و قدرتمند توصیف کرد و گفت: صدای چندجانبه‌گرایی در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگری در محافل بین‌المللی شنیده می‌شود. رویکرد چندجانبه‌گرایی سازمان شانگهای نشان می‌دهد که این سازمان یک نهاد تشریفاتی نیست بلکه درصدد پاسخگویی به یک نیاز مبرم امنیتی و سیاسی است. 

وی ادامه داد: تفاوت سازمان شانگهای با بسیاری دیگر از سازمانهای غربی این است که بر پایه تصمیم کشورهای مستقل شکل گرفته و رویکرد احترام به استقلال و حق حاکمیت کشورها را اتخاذ کرده که عدالت پایه است و لذا می‌تواند راه‌حل‌های پایدار برای مسائل و موضوعات بین‌المللی ارائه دهد. 

ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز ضمن تشکر از فراهم شدن فرصت این دیدار اظهار داشت: دیدگاه شما در مورد سازمان را کاملا تایید می‌کنم. ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه و جهان است و در طول سال‌های گذشته همواره حضور فعال در نشست های سازمان داشته است. 

وی افزود: نگاه ایران به سازمان یک نگاه راهبردی است و به دلیل همین نگاه ما موضوع عضویت ایران در سازمان را با جدیت دنبال کرده‌ایم. این سازمان بستری برای همکاری کشورهای مستقل است و در زمینه‌های سیاسی امنیتی اقتصادی و فرهنگی تلاش‌های موفقی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز