خبرگزاری کار ایران

حسینی در نطق میان دستور:

رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ توافق ایران و عربستان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۵۹

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، گفت: بی شک رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ توافق ایران و عربستان است، آرزوی رژیم صهیونیستی این بود که عربستان و سایر کشورهای عرب کنار آنها علیه ایران بایستند.

به گزارش ایلنا، سید مرتضی حسینی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: به دولتمردان عزیز عرض می‌کنم به مطالب و تذکرات نمایندگان ملت که در متن مردم هستند و بازگو کننده و نمایاننده درد و رنج مردم هستند به طور حقیقی توجه کنید و آنها مد نظر قرار دهید. ما سعی می‌کنیم مسائل حساس و مبتلابه را در خانه ملت مطرح کنیم و به سمع و نظر مسئولان اجرایی برسانیم بنابراین بدانید که انشاء نمی‌گوییم، قصه تعریف نمی‌کنیم و شعر و غزل نمی‌خوانیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از دولت محترم بخاطر سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده برای پایان دادن به اختلافات و انجام توافق با کشور همسایه و مسلمان عربستان و گشایش سفارتخانه و برقراری روابط سیاسی و اقتصادی تشکر می‌کنم، امیدوارم این سیاست مثبت و پر فایده در خصوص سایر کشورهای همسایه و مسلمان با جدیت دنبال شود و اختلاف و تنش که خاص دشمنان اسلام و ایران و به ضرر جهان اسلام و باعث ماندگی کشورهای اسلامی است از میان برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت محصول مقاومت و پایداری ملت بزرگ ایران بوده و ثمرات شیرینی را در پی دارد، عنوان کرد: بی شک رژیم صهیونیستی بازنده بزرگ این توافق است، آرزوی رژیم صهیونیستی این بود که عربستان و سایر کشورهای عرب کنار آنها علیه ایران بایستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس اظهار نظر مسئولان و فعالان اقتصادی حجم قاچاق کالا سالانه حدود ۱۲ تا ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و همچنان بازار لوازم خانگی ما مملو از کالاهای خارجی و قاچاق است، با وجود گذشت حدود ۲ سال تا کنون گزارشی از فعالیت دولت سیزدهم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا منتشر نشده است. به عنوان نماینده ناظر در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از رئیس جمهور به عنوان رئیس عالی این ستاد درخواست می‌کنم به این امر بیشتر عنایت کند و در اسرع وقت جلسه ستاد مرکزی برای اتخاذ تصمیمات جدی را تشکیل دهد.

حسنی ادامه داد: در بحث ارز که متاسفانه در هفته های اخیر نرخ آن تساعدی شد و باعث افزایش قیمت کالاهای مختلف گردید به شدت از دولت گله‌مند هستیم، وقتی ۹۰ درصد ارز در اختیار دولت، شرکت‌ها و پتروشیمی‌های دولتی است و مداخله کنندگان اصلی آن بانک‌های دولتی و غیر دولتی هستند توجیه قابل قبول نیست. ما در هر صورت دولت را مقصر این ماجرا می‌دانیم و معتقدیم دولت مسئول کنترل قیمت ارز است و با توجیه و فرافکنی نمی‌تواند این مسئولیت را فرانهد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی خطاب مسئولان وزارتخانه های بهداشت و رفاه و سازمان تامین اجتماعی، گفت: مردم در زمینه دارو به شدت تحت فشار قرار دارند، برخی داروها کمیاب و گران است و بیمه ها نیز پوشش لازم را نمی‌دهند و یا داروخانه‌ها با بهانه‌های مختلف مانند قطعی سامانه در حق بیماران ظلم می‌کنند.

وی خطاب به مسئولان گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی چه زمانی اجرایی و عملیاتی می‌کند، برای تامین مسکن افراد فاقد مسکن چه برنامه ای دارید، چرا نمی‌توانید یک برنامه جامع و موفق در این زمینه تدوین و اجرا کنید. اگر توان کافی را ندارید از برنامه کشورهای موفق در این عرصه الگو برداری کنید، چرا راه‌های رفته و بی‌نتیجه را امتحان می‌کنید. چرا قانون ساماندهی بازار خودرو را با گذشت یک سال تا کنون اجرایی نکرده اید و واردات خودرو را آزاد نمی‌کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز