خبرگزاری کار ایران

العرب:

توافق ایران و عربستان اختلافات منطقه‌ای را حل می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۴۴

روزنامه قطری نوشت: مشخص نیست توافق ایران و عربستان به طور واضح به حل مسائل مورد اختلاف میان دو کشور منجر خواهد شد یا اینکه هدف دستیابی به آرامش مرحله‌ای از طریق گفت‌وگوی مستقیم است.

به گزارش ایلنا، روزنامه قطری العرب در تحلیلی با اشاره به اعلام توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دیپلماتیک پس از ۷ سال وقفه، نوشت: مشخص نیست این توافق که با وساطت چین انجام شده است به طور واضح به حل مسائل مورد اختلاف میان دو کشور  منجر خواهد شد یا اینکه هدف، دستیابی به آرامش مرحله‌ای و حل و فصل اختلافات میان دو کشور از طریق گفت‌وگوی مستقیم است.

العرب در ادامه ادعا می‌کند که این توافق در شرایطی حاصل شده است که ناظران گفت‌وگوهای ایرانی-سعودی بر این باورند توافقی که بندهای واضحی درباره توقف فعالیت نیروهای ایران در منطقه خاورمیانه نداشته باشد، محکوم به شکست است.

به گفته ناظران، نخستین سنجش این توافق پرونده انصارالله در یمن است.

همچنین در این گزارش آمده است با توجه به اینکه چین از ضمانت‌هایی که  ایران برای موفقیت این توافق ارائه کرده است، چیزی نگفته به نظر می‌رسد که هدف از این وساطت بازگشایی سفارت خانه ایران و عربستان و تبادل سفرا و از سرگیری سفر مقام های دو کشور به تهران و ریاض و نه بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز