خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان اصفهان:

مسئله آب و فرونشست از موضوعات بسیار حائز اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۹۰۵

رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به موضوع ترک فعل‌ها تاکید کرد: اگر امکان انجام فعلی ضروری و قانونی از سوی مسئول یا دستگاهی وجود داشت و این فعل انجام نگرفت، موضوع به لحاظ ضمان یا کیفری قابل تعقیب است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از سوی مدیران اداری و اجرایی این استان طرح گردید، گفت: در اینجا دو بحث مطرح است؛ نخست آنکه آیا این مسائل و مشکلاتی که شما مطرح کردید در خود استان قابل حل نیست و حتما باید در مرکز حل شود؟ دوم آنکه آیا نسبت به رفع این موضوعات و مشکلات میان بخش‌ها و دستگاه‌های استان هماهنگی وجود دارد یا خیر؟ 

وی ادامه داد: برای نمونه در قضیه مازوت، آیا بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف استان اصفهان، نشست‌های هماهنگی برگزار کرده‌اند تا به یک راه‌حل نهایی دست یابند و آن را به مسئولان بالاتر در مرکز منتقل کنند؟ 

به گفته قاضی‌القضات، اگر مدیران استانی از طریق برگزاری جلسات هماهنگی با یکدیگر، پیرامون مسائل و مشکلات استان به یک نظر واحد دست پیدا کنند و این نظر واحد را به مرکز منعکس گردانند، خیلی از مسائل قابل حل است. 

محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع ترک فعل‌ها اظهار داشت: اگر امکان انجام فعلی ضروری و قانونی از سوی مسئول یا دستگاهی وجود داشت و این فعل انجام نگرفت، موضوع به لحاظ ضمان یا کیفری قابل تعقیب است، اما آیا می‌شود مسئول یا دستگاهی را به سبب ترک فعلی که امکان انجام آن وجود نداشته، تعقیب کیفری کرد؟ 

وی ادفزود: تاکیدات من در جریان سفر‌های استانی آن است که موضوعات و مسائل طرح شده، با عنایت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد تا این تصور در مردم ایجاد نشود که مسئولان قضایی آمدند و نشستند و رفتند و هیچ اتفاقی رخ نداد. 

رئیس عدلیه با اشاره به مسائل و مشکلات استان اصفهان از جمله مقوله محیط زیست و آب تصریح کرد: مسئولان استان اصفهان نظرات خود را در خصوص مشکلات موجود به صورت مکتوب در اختیار ما قرار دهند تا در راستای رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را ترتیب دهیم. 

به گفته محسنی اژه‌ای، در مقوله محیط زیست، ما در مقاطع مختلف دو سه نوع نامه دریافت می‌کنیم لذا ضروری است که مسئولان مربوطه در استان اصفهان مطالب یکپارچه مدنظر خود در خصوص مسائل زیست‌محیطی استان را به صورت متقن و مستدل به من منتقل کنند تا من در جلساتی که در مرکز شرکت می‌کنم، آن‌ها را مورد پیگیری قرار دهم. 

وی اضافه کرد: موضوع خاک و فرونشست زمین نیز، از موضوعات بسیار حائز اهمیت است؛ مسئله خاک و برداشت از آب‌های زیرزمینی اگر به همین ترتیب ادامه پیدا کند مشکلات ما بیشتر خواهد شد. 

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، مرتضوی استاندار اصفهان به بیان برخی مشکلات و مسائل استان اصفهان پرداخت و خواستار آن شد که دستگاه قضایی بیش از پیش در حل این مشکلات، کمک‌حال مجموعه مدیریتی استان اصفهان باشد. 

وی افزود: امیدواریم از سوی مسئولان ذی‌ربط، اقدامات ویژه و اساسی در حوزه فرونشست زمین در استان اصفهان انجام شود. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در این نشست از وضعیت نامطلوب برخی مراکز قضایی در این استان به لحاظ امکاناتی و تجهیزاتی گلایه کرد و تجهیز این مراکز در راستای بهبود خدمت رسانی قضایی به مردم را خواستار شد.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان عصر دوشنبه در جلسه شورای استان اصفهان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: خواسته مردم اصفهان رعایت حقوق و قوانین در حوزه آب و زاینده رود است و مسئله این حوضه آبریز را دادستان کل کشور در تراز بالاتر دنبال کنند که نگاه استانی نشود و براساس آنچه که قانون می‌گوید و خیر و صلاح مردم است به این مطالبه منطقه‌ای رسیدگی شود. 

وی تصریح کرد: برای به ثمر رسیدن پروژه‌هایی آبی که گره خورده به چالش فرونشست باید برخی پشتیبانی‌ها در سطح سران قوا اتفاق افتد که این کار سکته نکند و به نظر می‌رسد این امکان قانونی با ورود سران قوا باز شود که این معضل در فلات مرکز کشور برطرف شود. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه در خصوص فرونشست دیر ورود شده، افزود: امید است کار ویژه اتفاق افتد و فصلی در سطح فرونشست باز شود که درباره پر مخاطره‌ترین منطقه کشور نسبت به آن تصمیم گیری دقیقی شود. 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان نیز طی سخنانی بر لزوم هماهنگی دولتمردان و قوای سه گانه در اتخاذ تصمیمات تاکید کرد.

مدیرکل اداره صمت استان اصفهان خواستار رسیدگی مراجع و نهاد‌های مسئول به برداشت‌های بالادستی منابع آبی در این استان شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز طی سخنانی با اشاره به مشکلات آلودگی هوای این استان، به بیان نقش برخی کارخانجات و نیروگاه‌ها در ایجاد این آلودگی‌ها پرداخت. 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشکلات کم‌آبی در استان اصفهان، اظهار کرد: کشاورزان اصفهانی به واسطه کم‌آبی، دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و ضرورت دارد که مسئولان ذی‌ربط تصمیمات عاجل و فوری در این زمینه اتخاذ کنند.

حجت‌الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر نیز در این جلسه خواستار رسیدگی دستگاه قضا به ترک فعل‌های صورت گرفته در خصوص مسائل آبی استان اصفهان شد.

وی افزود: در اینجا باید از رئیس قوه قضاییه قدردانی به عمل بیاورم که هرگاه پیرامون رفع مسائل و مشکلات مردم به او پیام داده، ایشان مستقیما یا از طریق دفتر پیگیری‌های لازم را به عمل آورده و‌من پس از چندی شاهد نتیجه این پیگیری‌ها بوده‌ام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز