خبرگزاری کار ایران

آغاز بهره‌برداری رسمی از ۱۵ طرح بزرگ آب و برق در استان بوشهر با حضور رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۳۵۵

رئیس جمهور از ۱۵ طرح بزرگ آب شیرین‌کن، خط آبرسانی، آبگیری سد و انتقال برق در استان بوشهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در قالب دور دوم سفرهای دولت مردمی به استان بوشهر سفر کرده است، در آغاز برنامه‌های خود در روز دوم این سفر طی مراسمی از ۱۵طرح بزرگ آب شیرین‌کن‌های مپنا و وحدتیه، خط آبرسانی سیراف جم، آبگیری سدهای اخند و باغان و همچنین پروژه‌های انتقال برق به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

در این مراسم از آب شیرین‌کن گروه مپنا در شهرستان بوشهر با ظرفیت ۳۵۰۰ متر مکعب، آب شیرین‌کن وحدتیه و دالکی شهرستان دشتستان با ظرفیت ۶۵۰۰ متر مکعب و فاز اول طرح آب‌رسانی به شهرستان جم با خط انتقالی به طول ۴۲ کیلومتر با حضور دکتر رئیسی رسماً بهره‌برداری شد.

پروژه آب شیرین‌کن ۳۵۰۰ متر مکعبی بوشهر، پروژه‌ای ۱۰۰ درصد ایرانی است که با سرمایه‌گذاری، طراحی نصب و اجرای گروه صنعتی مپنا احداث شده است.

فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم نیز پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین دو پروژه سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و پروژه سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲میلیون متر مکعب با دستور رئیس جمهور افتتاح و آبگیری شد.

در این مراسم ۱۰ طرح انتقال برق در بخش‌های مختلف استان بوشهر از جمله احداث پست برق ۲۰/۶۳ کیلو ولتی شهید ماهینی در شهرستان بوشهر نیز با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

۴ طرح برق‌رسانی دیگر نیز در سطح استان بوشهر شامل خط ۲۳۰ کیلو ولتی، پست منطقه ویژه اقتصادی دیلم و شرکت برنامه‌ریزی نیرورسانی، توسعه و بهسازی تاسیسات برق به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور کلنگ زنی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز