خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی هستند/ نرخ دیه قبل از سال جدید اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۵۲

سخنگوی قوه قضائیه گفت: انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و انبار‌های بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه‌مند هستند.

به گزارش ایلنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: براساس دادنامه صادره از مرجع صالح جمشید شامهد سرکرده گروهک تروریستی تندر در دادگاه بدوی  به اعدام محکوم شده است. از اقدام مقتدرانه سربازان گمنام در بازداشت سرکرده یکی از تروریست ترین عناصر ضدبشری که دستش به خون ده‌ها نفر آلوده است، تشکر می کنم.

وی افزود: جمشید شارمهد با رسیدگی عادلانه دستگاه قضایی در دادگاه صالحه  محکوم به اعدام شده است و با راه اندازی یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس‌های امنیتی آلمانی و انگلیسی و آمریکایی به خاک و خون کشیدن ده ها زن و کودک دست داشته است که با کمک سربازان گمنام در دیگر پروژه هایش ناکام مانده است.

ستایشی تصریح کرد: با کدام قاعده انسانی و عقلی و بین المللی ده ها کودک زن و مرد را به خاک و خون کشیده شده اند؟  این عمل از ناحیه وی صورت گرفته و به صراحت به آن اقرار داشته است.

ستایشی با اشاره به تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای اموال تملیکی بیان کرد: با اهتمام مجدانه و برنامه ریزی دقیق از سوی رئیس قوه قضاییه، حوزه انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات و انبار‌های بنادر یکی پس از دیگری در حال تعیین تکلیف قانونی و ضابطه‌مند هستند.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: با اهتمام ویژه ریاست قوه قضائیه و همکاران موضوع نابه سامانی‌های غیرقابل توجیه و پذیرش در انبار‌های اموال تملیکی پس از چند سال کار اکنون به مرحله نهایی و ساماندهی شده و حتی در برخی استان‌ها همچون استان شهیدپرور بوشهر که در طول هفت ماهه گذشته از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده اکنون همه کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی و گمرکات تعیین تکلیف قانونی شدند.

وی ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف کانتینر‌های کالا در گمرکات، خودرو‌های سبک، سنگین و ماشین آلات اقدامات زیادی صورت گرفته و تمامی موارد تعیین تکلیف شدند.

ستایشی خاطرنشان کرد: درآمد اموال تملیکی در استان بوشهر سه هزار میلیارد تومان بود و در گمرکات نیز حدود شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در آمد داشته است.

ستایشی در پاسخ به سوالی در رابطه با نرخ دیه در سال جدید اظهار کرد: نرخ دیه به موجب موجب مقررات ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، قوه قضاییه تکلیف دارد در ابتدای سال نرخ دیه را اعلام مند. کار‌هایی که در رابطه با تعیین نرخ دیه باید انجام می‌شد، صورت گرفته و قبل از سال جدید نرخ دیه از سوی رئیس قوه قضاییه اعلام می‌شود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز