خبرگزاری کار ایران

رضایی کوچی در گفت‌گو با ایلنا مطرح کرد؛

تخصیص ۲۰ درصدی به صندوق ملی مسکن در سال جاری/ پیشنهاد افزایش ۴۰ همت به بودجه صندوق برای ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۵۴

رییس کمیسیون عمران مجلس، گفت: در سال جاری از ۳۰ هزار میلیارد تومانی که برای صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده بود تنها حدود ۲۰درصد محقق شده است.

محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص عدد پیشنهادی دولت برای صندوق ملی مسکن در لایحه بودجه گفت: دولت برای سال ۱۴۰۲ عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان را در لایحه پیشنهاد کرده است که ما در پیشنهادات کمیسیون عمران به صحن این را داریم که ۴۰ هزار تومان به آن اضافه کنیم.

وی درخصوص بودجه صندوق در سال جاری، اظهار داشت: دولت سال گذشته برای بودجه امسال این صندوق هیچ عددی پیشنهاد نکرده بود و ما در کمیسیون عمران و تلفیق و بعد با موافقت همکاران در صحن مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان را برای صندوق تصویب کردیم. البته می‌توان گفت که از این عدد تاکنون ۲۰ درصد محقق شده است. 

رضایی کوچی با اشاره به اهمیت نقش صندوق ملی مسکن در قانون جهش تولید و تامین مسکن، تصریح کرد: اگر این شیوه تخصیص ادامه داشته باشد و منابع صندوق محقق نشود، مسکن ساخته نخواهد شد. اهمیت این صندوق از این جهت است که باید محل تامین مالی برای مشوق‌های حوزه ساخت مسکن باشد. برای مثال در بحث زیرساخت‌ها یا پروانه ساخت تسهیلاتی برای سازندگان در نظر گرفته شده است که محل تامین آن از همین صندوق توسعه ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز