خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در این استان شرقی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۸۱

اگر اعتبار عمرانی استان، صد درصد هم تخصیص یابد اتمام این پروژه‌ها به ۳۰ سال زمان نیاز دارد.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان، پروژه نیمه‌تمام در این استان شرقی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در دیدار با رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود: اگر اعتبار عمرانی استان صد درصد هم تخصیص یابد اتمام این پروژه‌ها به ۳۰ سال زمان نیاز دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که از محدودیت منابع دولتی اطلاع داریم، گفت: در سال جاری با توکل به خدا و با حضور مدیران توانمند و دلسوز، کارهای عمرانی استان را شروع کرده‌ایم و شعارمان این است که منتظر ابلاغ بودجه از مرکز نخواهیم شد.

جبارزاده افزود: عمده توجه ما در امور عمرانی استان به بخش غیردولتی خواهد بود، ضمن این که در قانون بودجه نیز مجوزهای خوبی برای تامین منابع مالی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم با ظرفیت‌های بزرگی که در کشور ما وجود دارد می‌توانیم امور را بدون توجه به اعتبارات دولتی اداره کنیم، اما چون هنوز دستگاه‌ها به روش‌های جدید تامین منابع عادت نکرده‌اند کارها در این راستا کند پیش می‌رود.
جبارزاده یادآور شد: به عنوان مثال در بحثفاینانس با وجود این که دولت اجازه استفاده از ۳۰ میلیارد دلار فاینانس خارجی را در سال جاری داده اما در مرحله اجرا و در لایه‌های پایین‌دست استفاده از این ظرفیت با مشکلاتی مواجه می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی اجازه واگذاری اموال و املاک دولتی را از دیگر ظرفیت‌های قانون بودجه برای تامین منابع ذکر کرد و گفت: اموال باارزشی در اختیار دستگاه‌های دولتی است که می‌شود بخشی از پروژه‌های عمرانی را از طریق واگذاری آنها اجرا کرد.

جبارزاده گفت: در این شرایط حضور نهادهای انقلابی مانند بنیاد مسکن می‌تواند موثر باشد و ما نیز از اقدامات این نهاد در حد توان خود حمایت می‌کنیم.

وی همچنین به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در کشور اشاره کرد و خواستار همکاری ویژه بنیاد مسکن با دولت برای اتمام این پروژه‌ها شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز