خبرگزاری کار ایران

ذوالقدر خبر داد:

بررسی پیش‌نویس دولت برای تحقق سیاست‌ها تامین اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۴۰۵

هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش‌نویس برنامه دولت برای تحقق سیاست‌ها تامین اجتماعی را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، اعضای هیات عالی نظارت مجمع، به ارزیابی برنامه ارسالی دولت در اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی و نیز بررسی فصل سوم گزارش نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پرداختند.

محمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به «سند الزامات تحقق سیاست های کلی» گفت: دولت برنامه های خود را برای اجرایی شدن سیاست های کلی تامین اجتماعی ارائه کرده است و هیئت نظارت مجمع وظیفه دارد، طبق سند الزامات تحقق سیاست های کلی، برنامه دولت را بررسی نماید.

وی گفت: هشت وظیفه و اقدام برای تحقق بند ج-۱ سند مذکور وجود دارد که از جمله آنها «شناسایی قوانین مغایر»، «تصویب قوانین مورد نیاز» و «مشخص کردن منابع لازم» برای تحقق هر سیاست کلی است.

ذوالقدر همچنین به «شناسایی موانع تحقق سیاست های کلی در مقام اجرا» و نیز «برنامه برای رفع موانع اجرا» در جهت تحقق سیاست‌های کلی اشاره کرد و گفت: نتایج بررسی های هیئت نظارت به اطلاع دستگاه متولی و مسئول اصلی هر سیاست کلی خواهد رسید. بررسی برنامه اجرایی دولت برای سیاست های کلی تامین اجتماعی، اولین تجربه هیئت عالی نظارت در این خصوص است.

در جلسه امروز حسین مظفر، رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع، گزارشی از پیگیری‌های این کمیسیون از دولت و نهادهای مرتبط درباره اجرایی شدن سیاست های کلی تامین اجتماعی، ارائه کرد.

سپس گزارش بررسی کارشناسی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره برنامه جامع مرتبط با الزامات تحقق سیاست های کلی تامین اجتماعی» قرائت شد.

مظفر گفت: در بررسی کمیسیون علمی، فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه مجمع، مشخص شد دولت برای تحقق سیاست‌های تامین اجتماعی، صرفا به تهیه پیش نویس چند لایحه اکتفا کرده است. پیش نویس لوایح «تنظیم‌گری حوزه رفاه اجتماعی»، «نظام تامین اجتماعی چند لایه (امور امدادی)»، «امور حمایتی نظام چند لایه تامین اجتماعی»، « ساماندهی نظام بازنشستگی و امور بیمه ای»، «الزام به تهیه پیوست تامین اجتماعی» و همچنین «پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان» که با سیاست های کلی مغایرت سنجی شده است.

مظفر با اشاره به اینکه این لوایح هنوز در کمیسیون های دولت در حال بررسی است، گفت: بررسی پیش نویس لوایح دولت برای اجرای سیاست های کلی تامین اجتماعی در کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع صورت گرفته و موارد مغایرت آنها با سیاست های کلی استخراج شده که برای انعکاس این مغایرت ها به مخاطب اصلی سیاست ها، باید منتظرتصویب نهایی آنها باشیم.

در ادامه، اعضای هیئت عالی نظارت، با اشاره به اهمیت سیاست های کلی تامین اجتماعی، نظرات خود را در خصوص نحوه اعمال نظارت در سطح مقررات گذاری و اجرا و نیز الگوی بررسی برنامه های جامع تحقق سیاست های کلی، بیان کردند.پس از بحث و تبادل نظر اعضای هیئت، مقرر شد: هیئت عالی نظارت در نامه ای، محورهای برنامه مورد انتظار خود را برای تحقق سیاست های کلی تامین اجتماعی به اطلاع دولت برساند.در ادامه جلسه اعضای هیئت عالی نظارت در پنجمین جلسه خود درباره «نظارت بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی» به بررسی بندهای مربوط به «اقتصاد دانش بنیان» و «رشد بهره وری» در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پرداختند که ادامه این مباحث در جلسه آینده هیئت عالی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز