خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی:

نگاه ما به زندانی کاملا انسانی و اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۲۷۴

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تأکید کرد: امروز سازمان زندان‌ها و مدیریت زندانبانی ما از درجه و اعتبار مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی در مراسم گردهمایی هم‌افزایی توسعه اشتغال زندانیان، گفت: امروز براساس مشاهدات عینی از زندان‌های کشور و دیگر جوامع می‌گویم که ما در جمهوری اسلامی ایران، نگاهمان به زندانی و زندانبانی کاملا انسانی و اسلامی است. اینجا نگاه تحکمی و برخوردی ابدا وجود ندارد و اتفاقا مورد انتقاد قرار می‌گیریم که چرا اینقدر برای زندانیان تسهیلات قائل شده‌ایم و چرا با رأفت با آنان برخورد می‌کنیم.

وی افزود: با نهادهای ارفاقی مختلف تلاش کرده‌ایم جمعیتی کیفری زندان‌ها را کاهش دهیم، چون نگاهمان اسلامی و انسانی است و این رویه را ادامه می‌دهیم.

غریب‌آبادی اضافه کرد: رویکرد حمایتی سازمان زندان‌ها قطعا متعالی است؛ شما ببینید زندانی ما همان غذایی را می‌خورد که زندانبان ما می‌خورد. امکانات بهداشتی و سلامتی آنان مناسب است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه رسیدگی‌های قضایی ما از زندانیان به طور مرتب ادامه دارد، گفت: شما چنین حمایتی را در کشورهای مدعی نمی بینید. عفو و نهادهای متعدد ارفاقی برای آزادی زندانیان در ایران کم نظیر است. این موضوعات، در کنار حرفه‌آموزی و اشتغال موجب اقدامات مناسبی در زندان‌های کشور شده است.

وی تأکید کرد: در کمترین کشوری اینگونه حمایتی که ما از خانواده‌های زندانیان داریم، وجود دارد. امروز سازمان زندان‌ها و مدیریت زندانبانی ما دارای درجه و اعتبار است. البته اقداماتمان را کمتر در معرض دید داخل و خارجی‌ها قرار داده‌ایم. شاید در شرایط عادی نیازی نباشد راجع به زندانبانی اقدامات تبلیغی کنیم اما وقتی ادعای مخالف علیه ما دارند و دروغ می‌گویند، پس رویکرد ما باید درصدد روشنگری از زندانبانی درست و انسانی‌ و اسلامی مان باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر به مدیران سازمان زندان‌ها توصیه کرد که به رویکرد خود مبنی بر اینکه متهمان و محکومان امانت نزد آنان می باشند، ادامه دهند و مشکلات آنان را به واحدهای قضایی و غیر قضایی برای رسیدگی منتقل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز