خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

ایران و نیجر دارای ظرفیت‌های متنوعی برای افزایش مناسبات هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۲۹

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله نیجر قائل نیستیم و دو کشور دارای ظرفیت‌های متنوعی برای افزایش مناسبات هستند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان عضو گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان کشور نیجر که به سرپرستی احمدو ال حمدو به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این ملاقات، بر نگاه جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش مناسبات با کشورهای آفریقایی تاکید کرد و گفت: رفت و آمد هیات‌های پارلمانی می‌تواند زمینه‌ساز گسترش مناسبات و سفر مقامات ارشد دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر باشد.

وی ادامه داد: ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از جمله نیجر قائل نیستیم و دو کشور دارای ظرفیت‌های متنوعی برای افزایش مناسبات هستند.

وزیر امور خارجه بر فعال کردن کمیسیون اقتصادی مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

احمدو ال حمدو، رئیس گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان نیجر نیز در این دیدار با سودمند خواندن ملاقات‌ها و مذاکرات خود در مجلس شورای اسلامی، بر تمایل کشورهای آفریقایی در جهت توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی یکی از اهداف سفر گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران در پارلمان نیجر به تهران را بررسی زمینه‌های توسعه مناسبات بین دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی راه‌های جدید گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز