خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

ایران و روسیه در حال توسعه روابط نظامی خود هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۸۲۸

وزیر خارجه آمریکا نسبت به توسعه روابط نظامی ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا  به نقل از سی بی اس نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی ادعا کرد: شاهد آن هستیم که ایران به روسیه پهپاد می‌دهد و روسیه از این هواپیماها در جنگ اوکراین و برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی و برای کشتن غیرنظامیان استفاده می‌کند.

وی مدعی شد: کمک ایران به روسیه ماه‌هاست که ادامه دارد. اکنون اما روسیه ممکن است اقدام به ارائه کمک نظامی به ایران کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در ادامه یاوه‌گویی خود ادعا کرد: روابط فزاینده و مضری میان روسیه و ایران در جریان است. روسیه در حال ارائه تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای جنگنده پیشرفته به ایران است. اتفاقی که در صورت دستیابی تهران به این تکنولوژی، ایران را به تهدید بزرگتری تبدیل می‌کند. این رابطه موجب نگرانی‌های فزاینده‌ای شده است.

این ادعاها در حالی مجددا تکرار می‌شود که مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی کشورمان بارها تاکید کردند که پهپادهای فروخته شده به مسکو پیش از آغاز بحران اوکراین بوده است.

در همین راستا حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد: ما مقدار محدودی پهپاد ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده‌ایم و با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هرگونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در اوکراین استفاده کرده، آن را در اختیار ما قرار بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز