خبرگزاری کار ایران

روحانی در گفتگوی تلفنی با رییس‌جمهور روسیه:

زیاده‌خواهی‌ها، می‌تواند مسیر توافق برد - برد را با دشواری روبه‌رو کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۳

روحانی گفت: ما می‌توانیم دیدگاه‌های مثبت خود را در صورتی که شرایط لازم ایجاد شود، در اجلاس ژنو ۲ به توافقات مهم تبدیل کنیم. البته حضور ما در این اجلاس بدون پیش شرط امکان پذیر خواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ظهر روز دوشنبه در تماسی تلفنی با دکتر روحانی، رییس‌جمهور کشورمان گفتگو کرد.
به گزارش ایلنا، در این گفتگوی تلفنی که به ابتکار رییس‌جمهور روسیه انجام گرفت، طرفین در خصوص روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مذاکرات هسته‌ای تبادل نظر کردند.
ر روحانی با اشاره به دیدار قبلی دو رییس‌جمهور در بیشکک و تحولات مثبت پس از آن در روابط دو کشور گفت: خرسندم که روابط دو کشور پس از دیدار اخیر در مسیر سازنده‌ای قرار گرفته و اقدامات قابل توجهی در مسیر اجرایی شدن آن توافقات به عمل آمده است؛ امیدوارم توافقات ما، آغازی برای روابط گسترده و بلندمدت بین دو کشور دوست و همسایه باشد و بتوانیم با ادامه مذاکرات، گام‌های برداشته شده را تحکیم بخشیم.
رییس‌جمهور در خصوص مذاکرات هسته‌ای، با تشکر از مواضع روسیه در اجلاس اخیر ژنو و بیان اشتراکات فراوان در نظرات دو کشور، تاکید کرد: ایران همان‌طور که بار‌ها اعلام کرده است کلیه فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز و زیر نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است. درمذاکرات اخیر پیشرفت‌های خوبی حاصل شده بود ولی باید همه به این نکته توجه داشته باشند که زیاده‌خواهی‌ها، می‌تواند مسیر توافق برد - برد را با دشواری‌هایی روبه‌رو کند. به نظر ما نباید شرایطی ایجاد شود که در اراده طرفین برای حصول توافق و رسیدن به نتیجه مرضی‌الطرفین خللی پدید آید.
روحانی در مورد وضعیت منطقه و سوریه نیز گفت: ما تلاش خواهیم کرد تحولات اخیر را برای همسایگانمان در منطقه تبیین کرده و نشان دهیم که ایران به دنبال صلح‌جویانه‌ترین روابط در منطقه و با همسایگان است.
رییس‌جمهور تصریح کرد: ایران و روسیه در موضوع سوریه اشتراک نظرهای زیادی با هم دارند و خوشبختانه همه کشورهای تاثیرگذار به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر جنگ راه حل این بحران نیست و همه پذیرفته‌اند که گروههای تروریستی بیشترین خطر برای منطقه هستند که متاسفانه در داخل سوریه جنایات ضد انسانی خطرناکی انجام داده و می‌دهند. ما می‌توانیم دیدگاه‌های مثبت خود را در صورتی که شرایط لازم ایجاد شود، در اجلاس ژنو ۲ به توافقات مهم تبدیل کنیم. البته حضور ما در این اجلاس بدون پیش شرط امکان پذیر خواهد بود.
در این مکالمه تلفنی، رییس‌جمهور روسیه نیز با اشاره به تحولات مثبت روابط دو کشور و بیان اراده خویش برای تحکیم روابط درازمدت و صمیمانه ایران و روسیه، اقدامات مورد نظر برای توسعه روابط در آینده نزدیک را مطرح و از همکاری‌های فیمابین اظهار خرسندی نمود.
پوتین در زمینه مذاکرات هسته‌‌ای در ژنو گفت: در ژنو توافق بسیار نزدیک بود و ایران هم همکاری بسیار خوبی داشت که می‌توانست به نتیجه مطلوبی منجر شود ولی متاسفانه همانطور که می‌دانید با مساله‌ای که پیش آمد، توافق به تعویق افتاد. روسیه برای موفقیت این مذاکرات که در پس آن، اراده جدی طرفین وجود دارد، به تلاش‌های خود ادامه خواهد داد.
رییس‌جمهور روسیه در خصوص تحولات سوریه و اجلاس ژنو۲ هم با ذکر نتایج مثبت و مفید حضور ایران، به تبیین آخرین وضعیت منطقه پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز