خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو:

همکاری ایران و روسیه مانع جنگ افروزی جدید در منطقه شد

کد خبر : ۱۳۸۹۲۰

مخالفت ایران و روسیه با مداخله غرب در موضوعات منطقه‌ای و رایزنی در این زمینه، نمونه موفقی از همکاری های دوکشور می باشد که در نتیجه آن بحران سوریه کنترل شد و از جنگ افروزی جدید در منطقه جلوگیری بعمل آمد.

سفیرجمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های پارلمانی ایران و روسیه گفت: مخالفت ایران و روسیه با مداخله غرب در موضوعات منطقه ای و رایزنی در این زمینه، نمونه موفقی از همکاری های دوکشور می باشد که در نتیجه آن بحران سوریه کنترل شد و از جنگ افروزی جدید در منطقه جلوگیری بعمل آمد.

به گزارش ایلنا‏، مهدی سنایی سفیرجمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، در محل دومای کشوری با " نیکلای لویچف " معاون مجلس دوما و رییس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ایران دیدار وگفتگو کرد.

در این دیدار سفیرجمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های پارلمانی دو کشور، گفت: مخالفت ایران و روسیه با مداخله غرب در موضوعات منطقه‌ای و رایزنی در این زمینه، نمونه موفقی از همکاری های دوکشور می باشد که در نتیجه آن بحران سوریه کنترل شد و از جنگ افروزی جدید در منطقه جلوگیری بعمل آمد.

سنایی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه، و تاکید پوتین در زمینه توسعه روابط با ایران، این را نشانه عزم جدی دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌ها خواند و بر لزوم استفاده از این فرصت برای تحرک بیشتر در روابط پارلمانی تاکید کرد.

معاون مجلس دوما کشوری روسیه نیز ضمن اظهار خوشنودی از انتصاب سنایی به مقام عالی سفارت، بیان داشت: شناخت جامع سنایی از روسیه و سوابق فعالیت های حرفه ای ایشان در این حوزه به ما این اطمینان را می‌دهد که روابط دو کشور روند روبه رشدی را تجربه خواهد نمود.

طرفین همچنین در راستای تقویت روابط حسنه موجود توافق نمودند نسبت به افزایش تماس ها و رایزنی مقامات پارلمانی دو کشور، برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز