خبرگزاری کار ایران

حسینی در تذکر شفاهی:

بودجه نهادهای فرهنگی به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۸۳۵

نماینده مردم میانه در مجلس با اشاره به نبود عملکرد مناسب نهادهای فرهنگی از هیأت رئیسه مجلس خواست تا بودجه این نهادها در سال جاری نه تنها افزایش نیابد بلکه به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا، سید مرتضی حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) و تسلیت به زلزله‌زدگان خوی و درخواست توجه بیشتر به حادثه‌دیدگان از سوی مسئولان گفت: با دولت و مردم ترکیه و سوریه نیز به دلیل وقوع زلزله شدید در این منطقه ابراز همدردی می‌کنم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: اقتدار پایدار یک کشور و نظام از اقتدار و توانایی شهروندان آن نشأت می‌گیرد خصوصاً در نظام مردم‌سالار ایران؛ یعنی اگر غیرت و شخصیت شهروندان ایران به علت هزینه‌های سرسام‌آور زندگی و گرانی‌های سرسام‌آور بشکند و مردم در اداره اولیات زندگی خود دچار ذلت و درماندگی شوند، قطعاً مبانی و پایه‌های اقتدار کشور متزلزل می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین و واقعی‌ترین اقتدار این است که مبنا بر اقتدار و توانایی و رضایتمندی شهروندان و آحاد مردم یک کشور باشد. از این رو ما باید در یک حرکت متوازن در حوزه دفاعی و حل مشکلات اقتصادی مطابق با تحولات و وقایع روز قوی باشیم.

حسینی در رابطه با طرح ساماندهی کارکنان دولت افزود: باید نمایندگان از پیشنهادات خود بکاهند تا این طرح هر چه سریعتر به قانون تبدیل شود. یکی از اشکالاتی که در دولت سازندگی هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل کرد، برون‌سپاری یا ایجاد شرکت‌های تأمین نیروی انسانی و یا خودگردانی بیمارستان‌ها و ایجاد مدارس غیرانتفاعی بود. از این رو قانون ساماندهی کارکنان دولت باید هر چه سریعتر به تصویب برسد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن درخواستی از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی بودجه نهادهای فرهنگی عنوان کرد: درخواست می‌کنم بودجه نهادهای فرهنگی در سال آتی به دلیل نداشتن کارکرد موثر، نه تنها افزایش پیدا نکند بلکه این بودجه به آموزش و پرورش اختصاص یابد تا آموزش و پرورش قوی برای تربیت فرزندانمان داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز