خبرگزاری کار ایران

وام مسکن جوانان چقدر است؟ شرایط و مدارک مورد نیاز آن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۲۴

فکر نمی کنم در دنیا چیزی مهمتر از داشتن یک سرپناه حتی شده کوچک و قدیمی باشد چون هر انسانی چه مجرد و چه متاهل نیاز به یک منزل برای زندگی دارد تا بتواند امیدوارانه به اهداف بزرگتری برای زندگی خود بیاندیشد و جایی برای استراحت و آرامش داشته باشد، دولت ایران با بررسی متخصصین و و صلاحدید جامعه و با کمک بانک مسکن تسهیلاتی را به نام وام مسکن جوانان برای اقشار کم درامد جامعه و نیازمند به داشتن منزلی شخصی اما با بودجه کم در نظر گرفته است. این وام و دریافت آن شرایط خاص و شاید کمی مشکل داشته باشد که در ادامه برای شما توضیحاتی راجع به آن می دهیم.

وام مسکن جوانان چیست؟

وام مسکن جوانان توسط بانک مسکن با سود پرداخت 6 تا 9 % (با توجه به سال های بازپرداخت) به جوانان تعلق می گیرد، سقف تسهیلات این وام برای تهران دو میلیارد تومان، شهرهای بزرگ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان و در دیگر شهرها یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان می باشد این وام برای شهرهای اطراف تهران مثل پرند و پردیس که مسکن مهر دارند پرداخت نمی‌شود. که نیازمند باز کردن حساب قرض الحسنه می باشد و بعد آن تازه شرایط ادامه امور برای دریافت کردن یا نکردن این وام آغاز می شود!

شرایط دریافت وام مسکن جوانان چیست؟

برای گرفتن این وام اول نیاز به بازگشایی سپرده به منظور این کار دارید همچنین نیاز به ضمانت سند ملکی دارد و به واحدهایی تعلق می گیرد که از تاریخ صدور پروانه ساختشان بیش از 20 سال نگذشته باشد؛ بعد از باز کردن حساب این را به شما می گویند که پو لتان تا 60 ماه در بانک مسکن باقی می ماند و در صورت انصراف از گرفتن وام مسکن جوانان در موقع فسخ حساب سود آن بر طبق سپرده های کوتاه مدت به شخص پرداخت می گردد. حداکثر زمان بازپرداخت این وام 240 ماه می باشد که بر اساس مصوبات بانک مرکزی تعیین می شودو حتی قابل تغییر نیز می تواند باشد.

چه کسانی می توانند وام مسکن جوانان را دریافت نمایند؟

1-هر فردی که 18 سال تمام داشته باشد می تواند به نام خود یا قیم خود این حساب را باز کند.

2-می تواند پس از 5 سال و حداکثر 15 سال وام خرید مسکن دریافت نماید.

3-امکان برداشت از حساب هست اما نباید از متوسط موجودی تعیین شده بیشتر باشد.

4-مبلغ واریزی ماهانه دارندگان حساب در هر سال متفاوت است و توسط بانک مرکزی ایران اعلام می گردد.

5-وام مسکن جوانان قابل انتقال به فامیل درجه یک نیز می باشد.

دردسرهای اداری و بانکی دریافت بانک مسکن جوانان:

1-تشکیل پرونده از ارائه مدارک گرفته تا بررسی دارا بودن داشتن شرایط دریافت وام و رفع نقص های همیشگی پرونده که معمولا توسط بانک ایجاد می شود.

2-ارزیابی دریافت علی الحساب کارمزد فرد متقاضی، تنظیمات وقت گیر گزارشات ارزیابی ملک و متقاضی، استعلام شهرداری، بررسی اطلاعات بانکی مشتری.

3-تهیه کردن پیش نویس قرارداد و کلی مکافات و در آخر بردن به دفتر اسناد رسمی و بت قرارداد و ...

که تمامی این موارد مسلما وقت و حوصله زیادی می خواهد که با توجه به مراحلش و سخت گیری های بانک، برخی در میانه راه منصرف می شوند و خیلی موارد دیگر ... که مسلما  همه تان حتی شده یکبار گرفتار گرفتن وامی ناچیز شده اید که در نهایت به آن نرسیده اید یا خیلی دیر دریافت کرده اید.

وام مسکن جوانان چقدر است؟ شرایط و مدارک مورد نیاز آن چیست؟

آیا گرفتن وام مسکن جوانان برای همه افراد امکان پذیر است؟

با توجه به شرایط توضیح داده شده در بالا و اعلام مدارک و مارحا سخت آن و دونمدگی های بسیار وام مسکن جوانان که ممکن است به تعداد محدودی نیز تعلق بگیرد، همچنین با توجه به زمان طولانی سررسید وام و واریز وجوه ماهانه توسط شخص متقاضی می توان گفت دریافت وام مسکن جوانان برای همه اممکان ندارد و خیل یها با امید دریافت و بهره مند شدن ازین وام با پوشیدن کفش آهنی و دنبال کردن مراحل آن باز هم به پولی نمی رسند. ضمن اینکه ممکن است هر سال شرایط این وام ها، مبلغ دریافتی نهایی، مبلغ های واریزی و خلی شرایز دیگر که اصلا در ایران قابل پیش بینی نیست بههتر است از خیرش گذشت.

اگر وام مسکن جوانان دریافت نکنیم پس چه کنیم؟

سوال بسیار خوب و بجایی بود، اگر شما هم مثل خیلی افراد فکر می کنید که نمی توانید وام مسکن جوانان را دریاافت کنید و فرصت برای رسیدن این وام ندارید،  می توانید با پولی که در دست دارید و می توان گفت که ناچیز است و شاید هزینه رهن یک واحد استیجاری هم نشود، یک منزل با متراژ و نقشه عالی در محدوده ای که مناسب بودجه شما می باشد پیش خرید کنید، بله با مراجعه به املاک معتبر و ارائه و توضیح درباره بودجه خود آنها به شما پیش خرید منزل و یا خرید اقساطی آن را پیشنهاد می دهند تا بتوانید خانه دار شوید، قضیه ای که در ایران متاسفانه با افزابش روز افزون مصالح و زمین و قیمت های تمام شده فضایی جوانان آرزوی خرید خانه دار شدن را دارند و این یکی از معضلات روز جامعه ما برای ازدواج نکردن آنها می باشد.

وام مسکن جوانان و تورم بیش از اندازه و آینده ایران غیر قابل پیش بینی:

این بسیار واضح است که با وجود این تورمی که پیش آمده و هر روز بیشتر و بیشتر می شود، گرفتن وام مسکن جوانان کار عاقلانه ای نیست چون اولا زمانی طولانی پول شما در بانک می خوابد که می توانید با آن کارهای دیگری انجان دهید یا سرمایه گذاری هایی د رکسب و کار انجام دهید تا بودجه ان بیشتر شود چون خودتان بهتر می دانید پس از گذشت پنج سال و غیر قابل پیش بینی بودن همه چیز حتی حوادث قهریه و یا حتی تغییر شرایط قرارداد وام، دو میلیارد تومان در آن زمان بسیار بی ارزش شده و شاید آن هم شاید بتوانید با آن در یکی از محله های پایین شهر یا حاشیه تهران منزل کوچکی را اجاره کنید که البته باز قولی به شما حتی برای این کارهای کوچک هم نمی دهیم!

فکری بهتر از دریافت وام مسکن جوانان:

به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به مجموعه ملکاژان، توضیح درباره بودجه و سرمایه خود و مشاوره با بهترین متخصصین ملک بصورت حرفه ای خانه دار شوید؛ افراد این مجموعه در زمینه خرید و فروش ملک و خانه دار کردن افراد با داشتن حتی سرمایه ای رهن یک خانه صاحب خانه شوید.

وام مسکن جوانان چقدر است؟ شرایط و مدارک مورد نیاز آن چیست؟

پس بهتر است بجای وقت تلف کردن چند ساله ی بی ثمر و پایین آمدن قطعی ارزش پولتان، با بودجه ای که دارید به ملکاژان سر بزنید تا بتوانید مشاوره تخصصی و حرفه ای را برای خانه دار شدن با شرایط اقساطی و پیش خرید آپارتمان ارزان بگیرید و با سرعت هرچه تمام تر به منزل دلخواه خود برسید و خوشحال تر از الان به فکر دکوراسیون منزلتان باشید. مجموعه ملکاژان با خدماتی بی نظیر و تخصصی و حرفه ای در خدمت شما می باشد.

در این مجموعه با بررسی شرایط مالی شما و با توجه به امکان خریدی که دارید یکی از شهرهای عمدتا نزدیک تهران مثل پردیس، پرند، ایوانکی و... برای سرمایه گذاری در ملک به شما معرفی می‌شود و با اقساط بلند مدت برای شما تهیه می شود در این طرح ها چالش های ضمانت و خرید اوراق مسکن وجود ندارد و میزان اقساط کاملا با درآمد های کارمندی بهینه شده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز