خبرگزاری کار ایران

حضور رییس سازمان انرژی اتمی در دانشگاه شریف

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۴۹۵

معاون رییس‌جمهور روز چهارشنبه و در نخستین روز از آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، مهمان دانشگاه صنعتی شریف بود و در این رویداد از بخش‌های مختلف فعالیت‌های دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دکتر حسن جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف میزبان محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی ایران بود. 

در این جلسه، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران بعد از سخنان رییس دانشگاه و برخی روسای دانشکده‌های دانشگاه شریف با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد:‌ سازمان انرژی اتمی دارای ماهیت دانش‌پایه است که نهاد آن پژوهشی بوده و تبدیل پژوهش به فناوری برای سازمان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در سازمان انرژی اتمی اقدامات برجسته‌ای در دستور کار داریم که به‌صورت پرشتاب در حال حرکت هستیم تا نتایج تحقیق تبدیل به سامانه شده و گسترش یابد. باور ما در سازمان انرژی اتمی این است که فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری مورد توجه قرار گیرد تا با کاربردی کردن، شاهد تأثیر علم و دانش در اقتصاد کشور باشیم. 

معاون رییس‌جمهور تأکید کرد: برای این منظور باید یک ذهنیت و باور مشترک وجود داشته باشد؛ که بابت این مسئله سند جامع سازمان انرژی اتمی و افق ۲۰ ساله آن را در یک کارگروه تنظیم و سپس به تصویب رساندیم. این سند به‌عنوان یک سند جامع در ۲۰ فروردین امسال توسط  رییس‌جمهور محترم رونمایی شد. 

وی افزود: ساختارها، سازوکارها و برنامه‌های سازمان انرژی اتمی بر اساس این سند تعریف شده است و یکی از محورهای اصلی در این سند، بحث نیروی انسانی است که برای تأمین، تربیت و به روز نگه داشتن سازوکارها بسیار اهمیت دارد. 

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در چنین شرایطی لازم است استعدادها شناسایی شوند و به همین خاطر بارها با دانشگاه‌های مختلف کشور در زمینه رشته‌های مورد نیاز سازمان انرژی اتمی مکاتباتی داشتیم. هم چنین جلسات متعددی با اساتید دانشگاه‌های گوناگون برگزار شد تا مطالب خود را بیان کنند تا در نهایت بتوانیم یک همگرایی و همزمانی را هم در دانشگاه و هم در صنایع تابعه برای رسیدن به یک جریان رویشی شاهد باشیم. 

وی تصریح کرد: در مسیر توسعه صنعت هسته‌ای کشور، فضای رسانه‌ای سنگینی در سطح جهان علیه ما ایجاد کرده‌اند و به دنبال بی‌انگیزه کردن جوانان ما هستند. به این شکل که با محدود کردن آن‌ها باعث شوند دانشجویان به این صنعت روی نیاورند. به همین خاطر در مقابل این برنامه‌ریزی، یک اقدام دگرگون‌کننده و امیدآفرین را به وجود آوردیم و از سیاست «درهای باز؛ نوآوری باز» استفاده کردیم و از آن استقبال می‌کنیم. 

در ادامه این جلسه اسلامی با اشاره به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در بخش‌های مختلف ازجمله پژوهش، پرتوها، سلامت و پزشکی، تولید برق، فناوری‌های نوین، آموزشی و دیگر موارد، به بحث و تبادل‌نظر درباره نقاط مشترک همکاری بین این سازمان و دانشگاه صنعتی شریف در حوزه فناوری هسته‌ای پرداخت. 

بازدید از پارک فناوری دانشگاه شریف و نگاهی به فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه در بخش‌های آزمایشگاه پردازش و ترویج کوانتوم، مجتمع خدمات فناوری شریف، دانشکده مهندسی انرژی و مرکز نوآوری سلامت (بایوتکس) از سایر برنامه‌های حضور مهندس اسلامی در دانشگاه شریف بود. 

در این بازدید، معاونان و مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین رییس و روسای دانشکده‌های مختلف دانشگاه شریف؛ محمد اسلامی را  همراهی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز