خبرگزاری کار ایران

حاضری در همایش آسیب‌شناسی دو انتخابات اخیر:

با ادامه رویکرد انتخاباتی حاکم در کشور هیچ حزبی نمی‌تواند مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۷۴۵

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب، گفت: باید این گلایه را خدمت وزارت کشور مطرح کنیم که چرا در قبال ۱۳۴ حزب این اجازه را به یک حزب نداده که بتواند تجمع اعتراضی برگزار کند و چرا برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی درباره مسئله برپایی تجمعات کاری انجام نداد.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد حاضری عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در همایش آسیب‌شناسی دو انتخابات اخیر گفت: عدم حضور خانم منصوری و آقای مرعشی در این همایش در اعتراض به نحوه برگزاری این نشست بود وقتی آن‌ها دیدند که وزیر برای بیان اظهارات خود در جلسه حضور دارند اما برای شنیدن وقت ندارند این جلسه را ترک کردند.

وی تصریح کرد: رئیس خانه اخزاب در تحلیل آسیب‌شناسی کاهش مشارکت دو انتخابات اخیر گفتند از جمله دلایل کاهش مشارکت دو‌ انتخابات گذشته عملکرد دولت قبل بود اما در دو‌ انتخابات گذشته عملکرد دولت تاثیر چندانی نداشت و جزو عوامل اصلی نیست. 

وی افزود: در اینجا اشاره کنم که همانطور که وزیر کشور و آقای متکی اطلاع دارند در جلسه قبل از انتخابات دوره گذشته آقای رحمانی فضلی در  همین تریبون گفتند استراتژی دولت برگزاری انتخابات پرشور حدکثرای است اگر وزیر کشور نمی‌توانست این کار را انجام  یک دلیل بود و اگر می‌توانست و انجام نداد به این دلیل بود که نقشی نداشت. امروز آقایان متکی و وزیر کشور موظف بودند خلف وعده وزیر کشور دولت قبل را متذکر شوند که چرا این اتفاق نیافتاد.

وی تصریح کرد: بنابراین در انتخابات گذشته اصل انتخابات حداکثری کنار گذاشته شد و انتخابات حداقلی برپا شد. اگر به دنبال آسیب‌شناسی انتخابات گذشته هستیم و اگر به دنبال پیدا کردن عامل کاهش مشارکت در انتخابات  هستیم، این موضوع را باید اعلام کنم اگر رویکرد حاکم در کشور در انتخابات ادامه پیدا کند هیچ حزبی نمی‌تواند با استفاده از اعتبار و محبوبیت خود نزد مردم آنان را به حضور در انتخابات پرشور دعوت کند.

حاضری تصریح کرد: باید این گلایه را خدمت وزارت کشور مطرح کنیم که چرا در قبال ۱۳۴ حزب این اجازه را به یک حزب نداده که بتواند تجمع اعتراضی برگزار کند و چرا برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی درباره مسئله برپایی تجمعات کاری انجام نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز