خبرگزاری کار ایران

ویس کرمی در موافقت با کلیات بودجه سال ۱۴۰۲؛

موافقت با کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ به معنی موافقت با شرایط وضع کنونی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۴۹۷

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس در موافقت با کلیات بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان و ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت در استان ها از مزیت های بودجه سال آینده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد ویس کرمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ضمن محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران، گفت: باید تلاش مجلس این باشد که نقایص بودجه را حل کند و دولت را در اجرای صحیح آن کمک کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم، ادامه داد: کلیت بودجه همان بودجه سال ۱۴۰۱ است ولی باید توجه کنیم که ایرادات بودجه سال جاری را برای سال آینده حل کنیم همچنین واقعیت های موجود در این بودجه در نظر گرفته شده است و یکی از نکات مثبت در این بودجه بحث توجه به شرکت های دانش بنیان است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید به بحث شرکت های دانش بنیان بیش از گذشته توجه صورت گیرد که خوشبختانه در بودجه سال آینده به این امر توجه شده است.

وی افزود: بحث محیط زیست نیز در این بودجه موردتوجه قرار گرفته است همچنین در بحث کالاهای اساسی و داروها توجه بیشتری در این لایحه به این امر صورت گرفته است و تعرفه های گمرکی برای موارد مذکور با کاهش مواجه شده است.

ویس کرمی بیان کرد: در بحث واگذاری اموال مازاد دولت به این امر در لایحه پررنگ دیده شده است تا دولت بتواند با واگذاری بخشی از اموال مازاد خود بتواند بخشی از مشکلات موجود را حل کند. همچنین در این لایحه توجه به تولید، اشتغال و پرداخت بدهی ها نیز به صورت ویژه دیده شده است که می توان گفت یکی از امتیازات لایحه تقدیمی به مجلس است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: امکان ایجاد صندوق عدالت و پیشرفت در استان ها، تامین مالی تنش آبی، عدم استفاده از سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه، شفافیت مالی، محرومیت زدایی و ... در این لایحه بسیار مورد توجه قرار گرفته است که جای تشکر از دولت دارد.

وی با اشاره به برخی از موارد و اشکالات در اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت، گفت: کوتاهی و تاخیر در نگارش آئین نامه ها یکی از اشکالاتی بود که متاسفانه دولت با آن مواجه بود که باید این روند تغییر کند، همچنین عدم اجرای برخی از بندهای تبصره های بودجه سال ۱۴۰۱ است که باید در این زمینه نیز دولت تغییر رویه دهد و به اجرای تمام برنامه ها متعهد شود، همچنین دولت باید توجه ویژه ای به قشر ضعیف جامعه داشته باشد که یکی از این موارد بحث سهام عدالت است که باید در این امر اقدامات لازم را دولت برای بودجه سال آینده انجام دهد.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: بحث پلکانی شدن مالیات ها نیز باعث نارضایتی بسیاری از مردم و صنوف شد که به نظر می رسد یکسان بودن می تواند کمک بیشتری به بحث وصول مالیات ها کند.

وی در پایان افزود: موافقت با کلیات بودجه سال ۱۴۰۲ به معنی موافقت با شرایط وضع کنونی نیست، دولت باید همه تلاش خود را برای تغییر وضع کنونی به کار گرفته و مشکلات اقتصادی را برطرف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز