خبرگزاری کار ایران

آزادی ۵۵۷ زندانی استان بوشهر با استفاده از ارفاقات قانونی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۱۴۸

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از آزادی ۵۵۷ زندانی با همت قضات استان و استفاده از ارفاقات قانونی و تسهیلات قضایی در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرانگیز در رابطه اقدامات دادگستری استان بوشهر جهت بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و تسهیلات قضایی، اظهارکرد: به منظور صیانت از حقوق زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، می توان از مجازات های جایگزین حبس، مرخصی به محکومان واجد شرایط، آزادی مشروط، تعلیق مجازات و غیره استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: بازدید قضات از زندان ها در راستای کاهش جمعیت کیفری اثر بخش است زیرا با تغییر نگرش همکاران قضایی، برای محکومانی که از آزادی آن‌ها آسیبی متوجه جامعه نیست، ارفاقات قانونی و قضایی در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به آزادی ۵۵۷ زندانی استان بوشهر در ۶ ماهه نخست سال‌جاری با استفاده از ارفاقات قانونی و تسهیلات قضایی، افزود: پرونده‌های تمام زندانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا افراد مشمول از ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

مهرانگیز تأکید کرد: ارفاقات قانونی درنظر گرفته شده شامل مرتکبان جرایم خشن، خاص، مهم و سارقان نمی شود زیرا سیاست دستگاه قضا، برخورد قاطع با این مجرمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز