خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

آیت الله مصباح یزدی نیروها را برای ایستادگی مقابل فتنه و توطئه‌گران بسیج می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۴۲۲

رئیس جمهور گفت: ـآیت الله مصباح یزدی را عمار انقلاب اسلامی و عمار ولایت می‌شناسند. کسی که هم خوب می‌شناخت ‌هم خوب تبیین می کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در کنگره  بین‌المللی بزرگداشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی گفت:  جامعه امروز ما می‌تواند با شناخت شخیصت آیت الله مصباح به علم و عمل برسد و با نگاهی به سلوک وی الگوی خوبی پیش روی خود داشته باشد،حقیقت این است ما علامه مصباح را هم در حوزه عقاید حقه صاحب نظر می‌دانیم .

رئیس جمهور تاکید کرد: آیت الله مصباح هم در حوزه اخلاق یکی از استادان برجسته و اثرگذار بود و هم در حوزه عمل و احکام یک فقیه برجسته بود، ادامه داد: فقیه کسی است که باورهای الهی و اخلاق کریمه در جان او نشسته باشد وگرنه دانستن الگوهای علمی کسی را فقیه نمی‌کند. اگر کسی همه گفتار، کردار و تفکرش جلوه فقه بود، یک فقیه کامل است، گفتار چنین فردی ما را به یاد خدا می اندازد و کردارش هم از جلوه‌های فقه است.

وی ادامه داد:آیت‌الله مصباح یزدی از مبارزان با حکومت پهلوی بود،از او بیانیه‌هایی در این زمینه به جا مانده است و با اَنکر منکرات که رژیم پهلوی بود مبارزه می‌کرد و بعد از انقلاب هم با همه وزن وجودش از اَعرَف معروفات که جمهوری اسلامی باشد حمایت می‌کرد. مرحوم آیت الله مصباح یزدی هم انحرافات را خوب می‌شناخت و هم خوب با آن مبارزه می‌کرد و به همین دلیل او را عمار انقلاب نامیدند. او در حوزه جهاد تبیین بسیار عالی بود و در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی چهره‌ای برجسته بود. او نیروها را برای ایستادگی مقابل فتنه و توطئه‌گران بسیج می‌کرد و شناخت زمان و اعلام موضع و سمت‌گیری را به درستی انجام می‌داد.

 رئیسی ادامه داد: او با اندیشه‌های انحرافی و با فتنه‌گرانی که می‌خواستند منطقه را به آشوب بکشند مقابله می‌کرد و در کنار سردار شهید قاسم سلیمانی از الگوهای این مقابله و ایستادگی بود. آیت‌الله مصباح یزدی شاگردپرور بود،برخی از استادان بزرگ حوزه هستند که درس‌های زیادی می‌دهند اما شاگردپرور نیستند ولی آیت‌الله مصباح یزدی هم شاگردپرور بود و هم خانواده و اطرافیانش به وی ارادت دارند و اندیشه و عمل ایشان را به عنوان عمل و اندیشه نیکو پذیرفته‌اند و الگو گرفته‌اند، در حالی که برخی در حوزه این همراهی را نداشته‌اند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی در ایام فاطمیه در جایگاهی هستند که می‌توانند برای ما الگو باشند. ما امروز در ایام شهادت حضرت فاطمه، نیاز داریم که این الگوها را خوب بشناسیم.

وی افزود: علامه مصباح عمار انقلاب و سردار سلیمانی به عنوان مالک اشتر انقلاب یاد بودند زمان و سمت‌شناسی و احساس مسئولیت علامه مصباح در شناخت فتنه‌ها و بسیج کردن نیروها در برابر توطئه گران ممتاز بود. حقیقت این است ما علامه مصباح را هم در حوزه عقاید حقه صاحب نظر می‌دانیم و هم در حوزه اخلاق یکی از استادان برجسته و اثرگذار بود. در حوزه عمل و احکام نیز یک فقیه برجسته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز