خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه مطرح کرد؛

اراده ایران برای حضور فعال در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای گینه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۲۹

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از حضور در گینه و ملاقات با وزیر فنی و حرفه‌ای این کشور، به اراده ایران برای حضور فعال در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای گینه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سفر به گینه با آلفا باکاری باری، وزیر فنی و حرفه‌ای جمهوری گینه در محل این وزارتخانه ملاقات کرد.

در این ملاقات، دو طرف بر تمایل و اراده قوی دولت‌های متبوع خود بر گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و گینه تاکید کردند.

صفری، با ابراز خرسندی از حضور در گینه و ملاقات با وزیر فنی و حرفه‌ای این کشور، به اراده ایران برای حضور فعال در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای گینه تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت همکاری دو کشور، از وزیر گینه‌ای دعوت کرد با سفر به تهران، از توانمندی‌های ایران در این حوزه بازدید کند.

آلفا باکاری باری، وزیر فنی و حرفه‌ای جمهوری گینه نیز با استقبال از پیشنهادات مقام ایرانی، آمادگی وزارتخانه متبوع خود جهت توسعه همکاری‌های میان دو کشور را اعلام کرد.

وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوناکری، به برنامه صادرات تراکتور از ایران به گینه، اشاره و اظهار امیدواری کرد این اتفاق در آینده نزدیک به وقوع بپیوندد.

وزیر فنی و حرفه‌ای جمهوری گینه قصد کشورش برای تنوع‌بخشی به مراکز ارائه‌دهنده خدمات به تعییر و نگهداری خودرو را مورد اشاره قرار داد و نسبت به همکاری با مجموعه‌های ایرانی در این زمینه ابراز امیدواری کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز