خبرگزاری کار ایران

صفری در دیدار با وزیر امور خارجه گینه:

کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و گینه برای ارتقای سطح مناسبات احیا شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۲۰

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت روابط ایران و گینه، خواستار احیای کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور جهت ارتقای سطح مناسبات شد.

به گزارش ایلنا، هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، در جریان دیدار از جمهوری گینه با موریساندا کویاته، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

در این ملاقات دو طرف بر تمایل و اراده قوی دولت‌های متبوع خود بر گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و گینه تاکید کردند.

صفری، ضمن ابلاغ سلام حسین امیرعبداللهیان به همتای گینه‌ای وی، آمادگی ایران جهت همکاری با گینه در تمام زمینه‌های مورد نیاز این کشور از جمله انرژی، تامین شبکه برق، ساختمان‌سازی، سدسازی، جاده‌سازی، تجهیزات بیمارستان، تولیدات صنعتی حوزه کشاورزی و ماشین‌آلات صنعتی مورد نیاز بخش معادن را اعلام کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه، خواستار احیای کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور جهت ارتقای سطح مناسبات شد. 

موریساندا کویاته، وزیر امور خارجه گینه نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، به ارزش‌های مشترک دو کشور اشاره کرد و آمادگی همکاری در تمام زمینه‌های مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور گینه بر تقویت و توسعه روابط با توجه به توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران، انتظار گینه برای استفاده از دانش و تجربیات پیشرفته جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز