خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی در جمع دانشجویان علم و صنعت:

آمریکایی‌ها می‌خواهند تصویری که از آن‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود، شبیه بهشت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۳۹۶

سخنگوی دولت بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر در نشست با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو) برگزار شد، حضور پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در این نشست  پرس و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با اشاره به جنایات آمریکا علیه ملت ایران گفت: برخی منتظر می‌مانند تا آینده برای‌شان چگونه رقم بخورد، اما جنس جوان ایرانی اینگونه بوده است که آینده برایش مهم بوده و خودش می‌خواسته آن را بسازد. ایران قوی و مستقل زمانی ساخته می‌شود که خودمان آینده‌ای در شأن ایران و ایرانی بسازیم و منتظر اراده دیگران در خارج از مرزهای ایران عزیز نمانیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این جنس جوانان ایرانی سال ۵۷ آینده‌ای برای خودشان رقم زدند که متفاوت با نظم جهانی آن روز بود که بعد از جنگ جهانی دوم با ساختار حقوقی سازمان ملل و متکی بر قدرت دلار شکل گرفته بود.

وی  تصریح کرد که پشتوانه دلار نه طلا که بمب اتمی بود و با معاهدات مختلفی که بسته شد و با طراحی‌هایی که برای نقاط مختلف جهان صورت گرفت، جهان اول و دوم و سوم شکل گرفت و آن‌ها گفتند یک کشور در علم و فناوری حرکت کند و یک کشور پاسبان و ژاندارم آنها در منطقه باشد.

بهادری جهرمی ادامه داد: کشور ما آن زمان تأمین‌کننده انرژی خام و ژاندارم منطقه منطبق با اصولی بود که آمریکا آن را شکل داده بود و در آن، همین ژاندارم ارزش‌اش از سگ آمریکایی کمتر بود. اما مردم ما قیام کردند و این قیام هندسه نظم و قدرت جهانی را تغییر داد.

وی با اشاره به تغییر هندسه نظم جهانی توسط جمهوری اسلامی ایران و تحمل نکردن این امر توسط طراحان این نظم بیان کرد: دفاع مقدس ۸ ساله از آشکارترین هجمه‌ها به ایران بود و بیش از ۴۵ کشور از رژیم بعثی صدام حمایت کردند. وقتی عربستان سعودی ۳۵ میلیارد دلار حمایت مالی از جنگ عراق علیه ایران می‌کرد، می‌دانست از یک دیکتاتور حمایت می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هم فعال بودن و پیشرو بودن هزینه دارد و هم منفعل بودن، گفت: رژیم سعودی وقتی از صدام حمایت می‌کرد، هزینه توافق‌اش با آمریکا را می‌پرداخت. قریب ۴۵ کشور این روند را طی کردند تا با حمایت از صدام، پیشانی جوان ایرانی را زمین بزنند، اما برخلاف همه این فشارها و هزینه‌ها، پیروز این میدان ایران قدرتمند بود.

بهادری جهرمی با تأکید بر اینکه از نظر دشمنان تلخی باید در کام ایرانیان باشد و لحظه‌ای شیرینی به کام‌شان نیاید، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند تصویری که از آن‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود، شبیه بهشت باشد و این کاری است که دشمنان در جنگ رسانه‌ای دنبال می‌کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم بیان کرد: نتیجه عملکرد دولت طی یک سال و سه ماه اخیر، نه حل تمام مشکلات گذشته، بلکه در مسیر درمان قرار گرفتن مشکلات گذشته بوده است. به عنوان مثال رشد نزدیک به صفر اقتصاد کشور در زمان دولت گذشته، اکنون به نزدیک ۵ درصد رسیده است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز