خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور:‌

به زودی پیش‌نویس آئین‌نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی را به خانه احزاب ارائه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۴۶

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: به زودی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی را به خانه احزاب ارائه خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور ظهر امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه، در سخنانی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امروز نهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را برگزار کردیم. دستورکارهای متعددی در این جلسه بررسی شد.

 

وی ادامه داد: از جمله موضوعات بررسی شده در جلسه امروز برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت بود که برگزاری مجمع این حزب بررسی و تایید شد. دستور کار بعدی جلسه امروز درخواست تأسیس حزب در استان اصفهان با عنوان جمعیت مطالبه‌گران عدالت‌خواه بود که بررسی شد و پس از اصلاحاتی در اساسنامه و مرامنامه با تأسیس این حزب موافقت شد.

مرادی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر جلسه بحث فعالیت جبهه‌های سیاسی در کشور است، همانطور که مستحضرید جبهه‌های سیاسی با عضویت احزاب قانونی و اطلاع‌رسانی به کمیسیون ماده ۱۰ آن احزاب قادر به فعالیت هستند. ما در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که عناوین و مواردی وجود دارد که بعضاً مشابه هستند و به اطلاع کمیسیون ماده ده احزاب هم نرسیده است. مقرر شد که این مسأله مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و گزارش پیرامون آن به کمیسیون ماده ده ارسال شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه به آغاز به کار دوره هشتم خانه احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: به تازگی شاهد آغاز به کار دوره جدید فعالیت هیات رییسه خانه احزاب بودیم و نشست خوبی به این مناسبت میان خانه احزاب و وزارت کشور برگزار شد. در این جلسه رویکرد دولت درخصوص نشاط سیاسی و رونق فعالیت احزاب به دوستان در خانه احزاب منتقل شد.

وی افزود: از نظر وزارت کشور حمایت از خانه احزاب و رشد فعالیت‌های خانه احزاب به لحاظ اینکه می‌تواند گفت‌وگوهای میان احزاب را جریان انداخته و پررنگ کند یکی از جلوه‌های رونق فعالیت احزاب خواهد بود. مسأله دیگر نوع حمایت‌ها از احزاب بود که یکی از موارد آن بحث حمایت یارانه‌ای از خانه احزاب است که در ادامه تقویت خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: به زودی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برگزاری تجمعات قانونی را به خانه احزاب ارائه خواهیم کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز