خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی خبر داد؛

مصوبه هیئت وزیران درباره وجود دستورالعمل مشخص برای شایسته‌سالاری در شرکت‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۴۳۸

سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز دولت مصوب شد برای تصدی مدیریت عامل و عضویت در شرکت‌های دولتی و شر‌کت‌هایی که دولت جایگاهی دارد دستورالعمل احراز صلاحیت‌ها انجام شود تا یک شایسته‌سالاری در حوزه احزار صلاحیت وجود داشته باشد و هم سخت‌گیری‌هایی که مانع از جوان‌گرایی می‌شود از بین‌رفته باشد. در این دستورالعمل به طور خاص برای نخبگان عزیز یک تمایزها و اولویت‌هایی در نظر گرفته شد که هرچه بیشتر از طرفیت نخبگان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیجیان همیشه پرچم دار حمایت از حقوق مردم بوده و هستند و هرجا بن بستی در کشور به وجود آمد این عزیزان بن‌بست شکن بودند.

سخنگوی دولت با اشاره به استعفای وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در جلسه امروز هیات دولت با توجه استعفای اخیر جناب آقای قاسمی به دلیل تشدید بیماری ایشان، جناب آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست وزارت خانه حضور داشتند.

وی ادامه داد: از زحمات یکساله آقای قاسمی تشکر می‌کنیم. آقای رئیس‌جمهور هم از زحمات ایشان تقدیر کردند و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای این بزرگوار داشتند.

بهادری جهرمی افزود: مجلس در تعطیلات هفتگی خودش به سر می‌برد به محض آغاز فعالیتش وزیر پیشنهادی وزارتخانه راه از سوی دولت به مجلس معرفی خواهد شد.

وی بیان کرد: در جلسه امروز دولت مصوب شد برای تصدی مدیریت عامل و عضویت در شرکت‌های دولتی و شر‌کت‌هایی که دولت جایگاهی دارد دستورالعمل احراز صلاحیت‌ها انجام شود تا یک شایسته‌سالاری در حوزه احزار صلاحیت وجود داشته باشد و هم سخت‌گیری‌هایی که مانع از جوان‌گرایی می‌شود از بین‌رفته باشد. در این دستورالعمل به طور خاص برای نخبگان عزیز یک تمایزها و اولویت‌هایی در نظر گرفته شد که هرچه بیشتر از طرفیت نخبگان استفاده شود.

بهادری جهرمی درباره این‌که قانون تکلیف کرده است تعرفه پر مصرف‌ها غیر یارانه‌ای شود، گفت: یکی از احکام تکلیفی در قانون بودجه پلکانی شدن تعرفه پر مصرف ها در قبوض مصرفی شان است. پیش از این هم اشاره کردم  نگاه دولت به این قضیه تاملی است، زیرا در ست است که میزانی صرفه جویی به همراه دارد اما از سوی دیگر هزینه قبوض افزایش پیدا کند این مسئله به طور مستمر رفت و برگشتی است اما چون تکلیف است دولت باید تدبیری داشته باشد. نگاه دولت این است که نسبت به تعرفه حتی‌المکان تغییری صورت نگیرد به ویژه در کسانی که‌ در الگوی مصرف‌شان صرفه‌جویی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز