خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

کاروان دولت تدبیر و امید صبح چهارشنبه به اصفهان سفر خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۷۹

در طول ۴ دوره سفر ریاست جمهوری سابق به استان ۸۹۹ مصوبه به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

رسول زرگرپور گفت: از همهٔ اقشار مردم ولایتمدار استان دعوت می‌کنم که با حضور گسترده و مثال زدنی خود در مراسم استقبال از رئیس جمهور، نه تنها ابهت و شکوه خود را به نمایش گذارند بلکه حمایت از دولت تدبیر و امید را با دیگر متجلی سازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اضفهان، ر رسول زرگرپور در نشست خبری با اصحاب رسانهٔ استان که پیرامون برنامه‌های سفر کاروان تدبیر و امید به استان اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دههٔ فجر انقلاب اسلامی، گفت: کاروان دولت تدبیر و امید صبح چهارشنبه به دیار نصف جهان سفر خواهند کرد و رئیس جمهور نیز در میدان امام خمینی(ره) در جمع مردم سخنرانی خواهد نمود.

مدیر ارشد استان در ادامه به بیان خلاصه‌ای از وضعیت سفرهای استانی گذشتهٔ پرداخت و اظهار داشت: در طول ۴ دوره سفر ریاست جمهوری سابق به استان ۸۹۹ مصوبه به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ۳۵ درصد از این مصوبات در طول ۱۰ سال گذشته خاتمه یافته و ۶۵ درصد دیگر پروژه‌های باقی مانده نیز پیشرفت فیزیکی پایین داشته‌اند و یا هنوز شروع نشده‌اند.

رسول زرگرپور افزود: در این مصوبات ۴هزار و پانصد پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۰هزار میلیارد به تصویب رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال که برابر ۱۵ درصد از کل اعتبار اختصاص یافته داده شده، پایان یافته است.

زرگرپور با بیان اینکه در حال حاضر ۲هزار و ۳۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از ۴ سفر استانی گذشته باقی مانده است، تصریح کرد: این پروژه‌ها باید تکمیل شود که البته اگر بخواهیم با اعتبارهای موجود در استان تامین نماییم؛ ۱۵ سال زمان برای تکمیل پروژه‌ها نیاز است.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید با بررسی سفرهای استانی قبلی و بررسی نتایج مثبت و منفی این سفر‌ها برنامه‌ای را در پیش گرفته است که سیاست‌های دولت‌های گذشته را در خصوص سفرهای استانی که بیشتر مصوبه محور و پروژه محور برنامه ریزی شده بود را تغییر دهد.

نمایندهٔ عالی دولت در استان به بیان اهداف دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی اشاره کرد و اظهار داشت: ادای احترام به مقام شامخ شهدا و خانواده‌های این عزیزان و ایثارگران شهر شهیدان هدف اصلی دولت در سفر به استان اصفهان است.

وی در ادامه اضافه کرد: دیدار با مردم فهیم، ولایتمدار و صبور تلاشگر استان از اقشار مختلف از جمله فرهنگیان؛ دانشگاهیان، کارگران، کارمندان، هنرمندان و نخبگان و همچنین بررسی مشکلات و معضلات و تنگناهای استان و چارجویی برای برطرف نمودن آن‌ها از دیگر اهداف کاروان دولت تدبیر و امید خواهد بود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: حضور ۱۲ تن از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در اصفهان قطعی شده است که در شهرستان‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

زرگرپور یادآور شد: افتتاح تعدادی از پروژه‌های آمادهٔ بهره برداری توسط هیئت همراه رئیس جمهور و وزرای رئیس جمهور از دیگر برنامه‌ها ی کاروان تدبیر و امید در اصفهان خواهد بود.

استاندار اصفهان به بیان برنامه‌های دولت در دههٔ فجر پرداخت و اظهار داشت: در این ایام ۲۴۹۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال که از این تعداد ۷۰ درصد دربخش خصوصی و غیر دولتی و ۳۰ درصد در بخش دولتی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بخشی از این پروژه‌ها با حضور وزرا در سفر‌های شهرستانی افتتاح خواهند شد.

استاندار اصفهان به اقدامات پیش از سفر کاروان تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در یک ماه گذشته سفر‌ها و جلسات زیادی صورت گرفته که نشان می‌دهد سفرهای استانی دولت یازدهم با کار‌شناسی دقیق و بررسی شرایط و تصمیم گیری‌های واقع گرایانه صورت خواهد گرفت.

رسول زرگرپور یادآور شد: بیش از ۴ هیئت کار‌شناسی از نهاد ریاست جمهوری در استان حضور یافتند از جمله معاون اجرایی رئیس جمهور و معاونین ایشان که این هیئت‌ها، مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی استان بررسی کردند و به مرکز ارائه شده است.

مدیر ارشد استان به برگزاری دو جلسهٔ بسیار مهم با اعضای هیئت دولت در تهران اشاره کرد و تصریح کرد: جلسه‌ای در دفتر ریاست جمهوری با حضور ایشان و مشارکت بیش از ۱۲ نفر از وزرا و معاونین رئیس جمهوری برای بررسی ظرفیت‌ها و پتانسیل ومزیت‌های استان از یک طرف و مسائل مشکلات و تنگناهای استان از طرف دیگر برگزار شد.

استاندار اصفهان این جلسه را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه، فرصت مغتنمی ایجاد شد که بتوان نقطه نظرات و مسائل و ظرفیت‌های استان را در حضور رئیس جمهور تشریح کنیم.

رسول زرگرپور در ادامه افزود: در جلسه‌ای که با حضور ۵۰ نفر از مسئولین اقتصادی کشور از روسای بانک‌ها، مسئولین نهادهای اقتصادی و بنیاد‌ها و مدیران اقتصادی استان برگزار شد؛ برای نحوهٔ مشارکت بخش غیردولتی در حل مشکلات استان و همچنین جذب سرمایه گذاری در استان برسی‌هایی صورت گرفت که بسیار موثر و مفید بود و در نوع خود جلسهٔ بی‌نظیری بود که برای توسعهٔ بخش اقتصادی استان اتفاق افتاد.

استاندار اصفهان برگزاری این جلسات را نشان از تلاش دولت تدبیر و امید برای استفاده از همهٔ ظرفیت‌های استان برای توسعه و رفع مشکلات تنگناهای موجود عنوان کرد و گفت: سعی می‌شود که اقدامات به صورت کار‌شناسانه و با بررسی‌های دقیق انجام شود و پیگیری‌ها نیز در‌‌ همان راستا خواهد بود.

وی در ادامه به برنامه‌های سفر رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: ‌ در ساعت ۳۰‌: ۹ صبح روز چهارشنبه در میدان امام خمینی(ره) مراسم استقبال رسمی از دکتر روحانی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جلسات مختلف رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم خبر داد و اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر به اصفهان از چند طرح اقتصادی و علمی تحقیقاتی بازدید خواهد کرد و در ادامه با حضور در جلسهٔ شورای اداری استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه به سفر خود پایان خواهد داد.

رسول زرگرپور حضور اقشار مختلف مردم فهیم و ولایتمدار استان را بسیار مهم و اساسی برشمرد و گفت: بنا به فرمودهٔ امام جمعهٔ اصفهان احترام به دولت، احترام به نظام است.

استاندار اصفهان از مردم ولایتمدار استان برای حضور پرشکوه در میدان امام خمینی(ره) دعوت کرد و گفت: حضور گستردهٔ مردم ولایتمدار نشان از دلبستگی آنان به نظام است و به خصوص در ایام فرخندهٔ دههٔ فجر نمایش میثاق مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر به تجلی خواهد یافت.

وی این سفر را فرصت بسیار طلایی برای توجه دولت به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: استقبال باشکوه مردم، نشان از بلوغ سیاسی مردم اصفهان برای کشور و جهان است چرا که حضور چشمگیر مردم در آئین استقبال از کاروان تدبیر و امید باعثتشویق و ترغیب بیشتر هیات دولت و رئیس جمهوری برای پاسخگویی به مطالبات آن‌ها می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز