خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد؛

پیشنهاد بازنگری سیاست‌های کلی اقتصادی برمبنای «پیشرفت توام با عدالت»

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۰۵۸

کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست محسن رضایی با حضور جمعی از اعضای مجمع و نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه، به رابطه عدالت و رشد اقتصادی پرداخته شد و پس از آن گزارشی درباره ملاحظات برای تلفیق، تنقیح سیاست‌های کلی در حوزه اقتصاد ارائه شد. در این گزارش «پیشرفت اقتصادی توام با عدالت» مبنای بازنگری سیاست‌های کلی در حوزه اقتصادی پیشنهاد شده است که با اسناد بالادستی نظام از جمله سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران همسو است.

نگاه به «روندهای جهانی» و «ابرچالش‌های اقتصاد ملی» در ۱۰ سال آینده و یافتن راهکارهایی برای رسیدن به «رشد اقتصادی بالا و مستمر» و کاستن از «تورم» و توجه به «ضریب فزاینده نقدینگی» از پیشنهادهایی بود که در این کمیسیون برای بازنگری سیاست‌های کلی در حوزه اقتصاد مطرح شد.

همچنین «آسیب‌شناسی و یافتن راهکار برای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴» و نیز ضرورت «اتفاق نظر در شناخت مسائل»، «اتفاق نظر در راه حل‌ها» و «تدوین برنامه اقدام در جهت اجرایی شدن و اثربخش بودن سیاست‌های کلی» از مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

در ادامه محسن رضایی، ابلاغ سند الزامات تحقق سیاست‌های کلی و عزم دولت برای تحقق «رشد اقتصادی بدون تورم و بدون فقر» را از نکات امیدوارکننده برای تنقیح و بازنگری سیاست‌های کلی در بخش اقتصاد دانست و اظهار امیدواری کرد که تدوین نقشه‌راه اقتصاد کشور در دولت با سیاست‌های کلی اقتصادی تدوین شده در مجمع همسو و هم‌افزا باشد.

در این جلسه احمد توکلی، محمدجواد ایروانی، محمدرضا باهنر، داود دانش جعفری، مرتضی نبوی، علی اکبر احمدیان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری و علی آقامحمدی حضور داشتند و برخی از شرکت‌کنندگان دیدگاه‌ها و نظرات خود را به تفصیل بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز