خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سازمان ملل متحد خبر داد:

سفر هیات فنی ایران به وین برای پاسخ به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۱۸۵

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک از سفر هیات فنی ایران برای پاسخ به سوالات آژانس به وین خبر داد.

به گزارش ایلنا، هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گزارش سالانه اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را با اجماع تصویب کرد. در جلسه‌ای که بدین منظور با حضور دبیرکل و سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو در نیویورک برگزار شد، پس از سخنرانی رئیس مجمع عمومی و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگان کشورها مواضع خود را اعلام کردند.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در سخنرانی خود با تاکید بر نقش مهم انرژی هسته‌ای در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها گفت: این موضوع در NPT و اساسنامه آژانس کاملاً تصریح شده و یکی از وظایف اساسنامه‌ای آژانس کمک به کشورهای عضو برای استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است.

وی ادامه داد: وظیفه راستی‌آزمایی آژانس و حتی نگرانی‌های عدم اشاعه‌ای نباید مانعی برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به عنوان حق مسلم کشورهای عضو باشند.

این دیپلمات ارشد با اشاره به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و تحمیل مجدد تحریم‌های غیرقانونی، اظهار داشت: ایران به تعهدات پادمانی خود پایبند بوده و در صورت اجرای کامل و مؤثر تعهدات توسط سایر طرف‌های برجام، تهران آماده است برجام را به صورت کامل اجرا کند. 

ایروانی با اشاره به همکاری نزدیک ایران و آژانس که در بین کل اعضا بیشترین میزان بازرسی را دریافت کرده، خاطرنشان کرد: هیچ مسئله‌ای درباره اجرای توافقات پادمانی ایران وجود ندارد و این امر در آخرین گزارش مدیرکل آژانس نیز تائید شده است. در همین راستا، هیأت فنی ایران برای پاسخ به سوالات آژانس به وین سفر کرده است.

وی افزود: بی‌طرفی، استقلال و حرفه‌ای گرایی آژانس نباید مخدوش شود و این سازمان باید خارج از کنترل قدرت‌ها باقی بماند تا همه بتوانند از کمک‌های فنی و حمایتی آژانس برای توسعه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشند.

سفیر و نماینده ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با اشاره به حملات خرابکارانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای و ترور بزدلانه دانشمندان هسته‌ای ایران بوده، از سازمان‌های بین المللی و به ویژه سازمان ملل  متحد خواست تا این جنایات را محکوم کنند.

به گفته ایروانی، رژیم صهیونیستی همچنان به عضویت ان‌پی‌تی در نیامده و تمایلی هم برای پذیرش این معاهده و پادمان‌های آژانس ندارد و آژانس باید بدون جهت‌گیری و به صورت حرفه‌ای با این موضوع برخورد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز