خبرگزاری کار ایران

خیاطیان:

بهبود معیشت و آرامش روانی اعضای هیات علمی جزو دغدغه‌های دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۴۶۲

با هدف تعمیق همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک میان مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و سازمان بسیج اساتید کشور طی مراسمی، تفاهمنامه همکاری مشترک میان این دو نهاد به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، محمدصادق خیاطیان در این مراسم  به جلساتی که پیش از این درباره تبیین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مشترک میان مرکز بررسی‌های استراتژیک و سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، اشاره کرد و گفت: حسب دغدغه رئیس جمهور و دستور ایشان به این مرکز در خصوص تعمیق ارتباط دولت با دانشگاه‌ها و شبکه‌سازی علمی و نخبگانی برای یافتن راهکارهای حل مسائل در کشور، این توانمندی در سازمان بسیج اساتید کشور قابل مشاهده بوده و مشخص است که این سازمان از ظرفیت بسیار خوبی در این خصوص برخوردار است. از این‌رو با توافقات انجام شده، امروز شاهد امضای تفاهمنامه همکاری علمی-پژوهشی با این سازمان هستیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه بر آمادگی همه‌جانبه این مرکز در برقراری ارتباط با نخبگان دانشگاهی کشور تاکید کرد و گفت: سازمان بسیج اساتید کشور با داشتن ظرفیت اساتید بسیجی در طراز انقلاب اسلامی و دارا بودن هسته‌های علمی و پژوهشی در کلیه دانشگاه‌های کشور، از ظرفیت خوبی برای ورود به حل چالش‌ها و مسائل نظام حکمرانی کشور برخوردار است. مرکز بررسی‌های استراتژیک هم به نوبه خود در تلاش است تا با احصای نظام‌مسائل کشور و ارائه آن به شبکه نخبگانی، با مشارکت ایشان به حل مسائل راهبردی مطرح در دولت بپردازد.

نمایان بودن نقش پررنگ اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در همراهی با انقلاب و پیشرفت کشور از دیگر مطالبی بود که خیاطیان در این نشست بر آن تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات رخ داده اخیر در کشور، به ورود اساتید دانشگاه‌ها به میدان تبیین و روشنگری دانشجویان و اثرات پر خیر و برکت آن پرداخت و گفت: اساتید دانشگاه‌ها توانستند در این وقایع سربلندی خود را به عنوان یک انسان انقلابی آزاده به اثبات رسانند، موضوعی که جای تقدیر دارد و اگر اساتیدی هم هستند که ابهام و سوالاتی دارند باید با گفتگو، همفکری و تعامل هرچه بیشتر نظر آنها را جلب کرد، چرا که نقش‌آفرینی آحاد اساتید کشور در حل مسائل اساسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: از سوی دیگر دولت هم تاکنون تلاش کرده وظایف خود را در قبال اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به خصوص با پیگیری مجدانه شخص رئیس جمهور در تصویب افزایش حقوق ۱۵ درصدی این اعضا به انجام رساند و به آن جامه عمل بپوشاند، چرا که معیشت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و هر آنچه به حوزه زندگی و معیشت و آرامش روانی آنها برمی‌گردد از جمله مسائلی است که جزو دغدغه‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود. نقش سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این زمینه بسیار مهم و تعیین‌کننده است و امیدواریم این سازمان، هم در شبکه‌سازی نخبگان کشور و هم کمک به دولت برای حل مسائل هیات علمی‌ دانشگاه‌ها نقش‌آفرینی کند.

خیاطیان در پایان سخنان با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با امضای این تفاهمنامه شاهد آغاز همکاری‌های بلندمدت میان مرکز بررسی‌های استراتژیک و سازمان بسیج اساتید کشور در زمینه ارتباط با مراکز نخبگانی کشور باشیم، گفت: استفاده صحیح از ظرفیت علمی و نخبگانی کشور، اسباب خیر و برکت را برای کشور و نظم حکمرانی فراهم خواهد کرد. در این راستا سازمان بسیج اساتید کشور علاوه بر اینکه شبکه وسیعی از استادان دانشگاه‌ها را شامل می‌شود، این ظرفیت را دارد که سایر دانشگاهیان را نیز برای حل نظام‌مسائل کشور پای کار آورد تا با نگاهی علمی و کارآمدتر بتوان به حل این چالش‌ها کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز