خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی امروز مجلس مطرح شد؛

سعیدی: ندای مردم داغدار سیستان و بلوچستان را بشنوید و از آن‌ها دلجویی کنید/ مصری: می‌خواهید برای کسانی که به نیروی انتظامی حمله مسلحانه کردند، شیرینی پخش کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۸۷۳

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم چابهار تأکید کرد: دفاع از نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان از لحاظ عِرض و ناموس مردم استان بوده است.

به گزارش ایلنا، معین الدین سعیدی در  جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۱۵ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: بلوچستان مظلوم پاره تن ایران عزیز، داغدار است. آن از جمعه خونین زاهدان و شهادت ده‌ها نمازگزار بی‌گناه و این از حادثه جانگداز خاش.

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس  ادامه داد: احساسات مردم جریحه‌دار شده است، مردمی که به تعبیر رهبری عزیز مرزداران غیور ایران هستند. تاکنون یک نفر از مسئولین از پیشگاه مردم عذرخواهی نکرده است. عاملین این حوادث تلخ در هر لباس و جایگاهی که هستند باید مجازات شوند.

وی با انتقاد از نحوه مقابله با معترضین در این استان، گفت: دشمن که کارش دشمنی است پس هنر مسئولین کجاست؟ آبروی نظام را با چند مسئول نامسئول گره نزنید، مادامی که هم به مردم جفا کردند هم به نظام؛ ندای مردم داغدار استان را بشنوید و از آنها دلجویی کنید.

سعیدی اظهار داشت: اما مردم سرافراز ولی دردمند استان، پیش‌شرط توسعه، حفظ امنیت است. شما با حفظ وحدت باعث ناامیدی دشمن خارجی بوده‌اید، در این آوردگاه سخت اجازه ندهید نفرت بر وحدت غلبه کند، به دشمن بگویید که آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: وقتی در هر منطقه‌ای گذشته از اینکه چه منطقه جغرافیایی در ایران عزیز باشد به نیروی انتظامی ما  حمله مسلحانه صورت می‌گیرد، شما می‌خواهید برای آنها شیرینی پخش کنیم؟ شما می‌خواهید از کیان این مملکت دفاع نکنی؟.

وی ادامه داد: شما می‌خواهید در مقابل کسانی که تجزیه ایران را در سر دارند سر تعظیم فرود بیاوریم، ما از ملت سیستان و بلوچستان دفاع می‌کنیم و دفاع نیروی انتظامی ما به لحاظ عِرض و ناموس مردم سیستان و بلوچستان بوده، از دغدغه جنابعالی ممنونیم ولی نیروی انتظامی در همه دنیا باید مقتدرانه به وظیفه خود عمل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم دلنگران و ناراحت هستند که چرا نیروی انتظامی کار خود را با تساهل پیش می‌برد، انتظار مردم در ۱۳ آبان انتقام خون شهدای مظلوم بوده و باید انتقام خون آنها گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز