خبرگزاری کار ایران

دلخوش در تشریح نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس خبر داد:

رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۴۱۵

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون تشکیلات دیوان عدالت اداری در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدکاظم دلخوش اباتری در تشریح نشست امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از ادامه بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری (اعاده شده از شورای نگهبان) با حضور مسئولانی از شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس خبر داد و گفت: شورای نگهبان مهلت زمانی تعیین کرده بود که اشخاص ثالثی که از آرای دیوان به نحوی متضرر می‌شوند، دو ماه فرصت داشته باشند اعتراض خود را نسبت به رای اعلام کنند.

وی ادامه داد: برای رفع ایراد شورای نگهبان یک تبصره به ماده ۵۷ الحاق کردیم که بر اساس آن اگر احراز شود شخص ثالث به خاطر معاذیر قانونی و شرعی نتوانسته در مدت دوماهه اقامه دعوی و شکایت کند مدت محذوریت به دو ماه اضافه شود.

به گفته نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس یازدهم، همچنین به ماده ۱۶ قانون فعلی دیوان سه تبصره اضافه کردیم که برای اینکه مردم نسبت به تصمیمات دستگاه‌های اجرایی مطلع شوند و دستگاه‌ها موظف باشند تصمیمات را به اطلاع مردم برسانند، مردم طی مدت شش ماه بتوانند نسبت به این تصمیمات اعتراض و به دیوان عدالت اداری شکایت کنند. 

دلخوش افزود: همچنین دستگاه‌ها باید در صورت ارائه درخواستی توسط مردم طی سه ماه به آنها پاسخ دهند و در صورت استنکاف از پاسخ شکایت از آنها در دیوان عدالت اداری مطرح شود. البته باید قوانین خاصی مانند قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار را هم در نظر گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز