خبرگزاری کار ایران

دلخوش در تشریح جلسه کمیسیون قضایی مجلس:

ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از مالکیت صنعتی رفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۹۷۸

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ایراداتی که شورای نگهبان به طرح حمایت از مالکیت صنعتی وارد دانسته بود در جلسه کمیسیون قضایی رفع شد.

به گزارش ایلنا، سید کاظم دلخوش سخنگوی در تشریح نشست امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی اعاده شده از شورای نگهبان با حضور ملابیگی عضو شورای نگهبان و کارشناسان مربوطه خبر داد و گفت: براساس اصلاحات امروز مقرر شد هزینه علائم تجاری ثبت شده پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون براساس جدول هزینه‌هایی که در قانون تعیین می‌شود اخذ شود.

وی ادامه داد: البته درباره موادی از این طرح مطرح شد که آیا آیین‌نامه اجرایی این قانون را رئیس قوه قضائیه تصویب می‌کند یا هیات وزیران؟ که قرار شد این موضوع در کمیته تخصصی بررسی شود و همچنین در مورد نحوه تعیین جدول هزینه‌ها نیز بحث و گفت‌وگو شد که قرار شد ضابطه‌ها در کمیته تخصصی بررسی شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین از بررسی لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل اعاده شده از شورای نگهبان خبر داد و اظهار داشت: ایرادات شورای نگهبان در مورد مغایرت لایحه با اصل ۱۵ قانون اساسی بود که آن‌ها را رفع کردیم و همچنین دو مورد ایراد شرعی هم اصلاح و رفع شد.

دلخوش افزود: همچنین لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی اعاده شده از شورای نگهبان نیز در نشست امروز بررسی شد که ایرادات شورای نگهبان در مورد مغایرت با اصل ۱۵ قانون اساسی و ایرادات مربوط به اصلاحات و واژه‌های غیرفارسی بود که معادل فارسی آن‌ها جایگزین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز