خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه همایش فقر و نابرابری آموزشی برگزار می‌کند؛

نشست پیامدهای کرونا بر آموزش دوران ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۰۴۴

نشست پیامدهای کرونا بر آموزش دوران ابتدایی توسط دبیرخانه همایش فقر و نابرابری آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، همه‌گیری کویید ۱۹ اختلال‌های گسترده‌ای را در نظام آموزشی در سراسر جهان ایجاد کرده است. در فاصله فوریه ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۲ به طور متوسط مدارس به مدت ۲۰ هفته در سراسر جهان تعطیل شدند که این تعطیلی در برخی مناطق طولانی‌تر بوده است. شواهد نشان می‌دهد تعطیلی مدارس حتی اگر آموزش از راه دور نیز ادامه پیدا کند، بر یادگیری کودکان اثر می‌گذارد. بر اساس شبیه‌سازی‌های صورت گرفته در طول تعطیلی مدارس، کودکان در کشورهای با درآمد پایین و متوسط، به طور میانگین تنها ۵ تا ۲۰ درصد از آنچه را که معمولاً در مدارس می آموزند، را یاد گرفته اند. این کاهش در سطح یادگیری به‌ویژه در دوران ابتدایی که کودکان نیاز به مهارت‌‌آموزی‌های ویژه و یادگیری همراه با بازی دارند، بیشتر نمود داشته است. همچنین کودکان در دوران ابتدایی احتیاج ویژه به ارتباط با همسالان دارند که به دلیل تعطیلی مدارس این ارتباطات نیز محدود شده است.

در ایران هرچند آمار دقیقی از افت یادگیری و اثرات کاهش ارتباطات اجتماعی بر رفتار کودکان در دسترس نیست اما سیاست تعطیلی طولانی‌‌مدت مدارس طی دوران کرونا این احتمال را تقویت می‌کند که یادگیری کودکان حتی در نسبت با متوسط جهانی آسیب بیشتری دیده باشد. این موضوع، انگیزه برگزاری نشست پیامدهای کرونا بر یادگیری کودکان در دوران ابتدایی است. این نشست که با همت دبیرخانه همایش فقر و نابرابری آموزشی، روز دوشنبه  ۹ آبان ماه از ساعت۱۴ تا ۱۶ در محل مرکز علمی کاربردی خانه کارگر برگزار خواهد شد. 

از علاقه‌مندان دعوت به عمل می‌آید تا در این نشست به آدرس: تهران - خ طالقانی- بعد ازتقاطع ولی عصر-روبه‌روی بورس کالا - پ۴۴۰ حضور به هم رسانند. همچنین این نشست به صورت آنلاین از طریق لینک زیر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

https://www.skyroom.online/ch/khanehkargar/covid

نشست پیامدهای کرونا بر آموزش دوران ابتدایی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز