خبرگزاری کار ایران

صدور کیفرخواست ۹۵ نفر از بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۹۸۲

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به پیچیدگی های امور حقوقی و قضایی تخصصی کردن محاکم می تواند در افزایش میزان اتقان آراء و کاهش گردش بیهوده پرونده بین محاکم وایجاد رویه های یکسان قضایی در استان موثر و مفید باشد.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی، در بیست و پنجمین جلسه شورای معاونین، گفت: تلاشهای همکاران دادگستری استان آذربایجان غربی در همه واحدها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، خصوصاً معاونین حاضر که تلاشهای چشم گیری در طول ماه متحمل می شوند و موجب ارتقاء عملکرد دادگستری استان هستند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به پرونده‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: با همت همکاران کیفرخواست ۹۵ نفر از متهمان اغتشاشات صادر شده است و مابقی هم در حال رسیدگی سریع و دقیق و اتمام تحقیقات مقدماتی و فراهم شدن شرایط صدور کیفرخواست هست.

عتباتی ادامه داد: پرونده های مهمی که در دستگاه قضایی استان تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است باید با جدیت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گیرند و نتایج به اطلاع افکار عمومی رسانده شود تا مردم هم از تلاشها و مجاهدتهای قضات و کارکنان دادگستری استان مطلع شوند.

عتباتی در ادامه به موضوع یکی از دستورات جلسه در تخصصی کردن محاکم بدوی و تجدیدنظر استان اشاره و گفت: با توجه به پیچیدگی های امور حقوقی و قضایی تخصصی کردن محاکم می تواند در افزایش میزان اتقان آراء و کاهش گردش بیهوده پرونده بین محاکم و ایجاد رویه های یکسان قضایی در استان موثر و مفید باشد و نتایج مطلوبی هم برای مراجعین و طرفین پرونده ها داشته باشد.

وی اضافه کرد: از رئوس برنامه های عملیاتی تخصصی کردن محاکم است لذا در تخصصی کردن محاکم باید کار ظریف، دقیق و کارشناسانه انجام شود و بدین منظور کارگروهی مرکب از معاونین قضایی استان با همفکری و هم افزایی این محاکم را با توجه به تخصص قضات محترم معین می کنند و پس از تائید نهایی ارجاعات بر اساس این تخصص ها انجام خواهد شد.

در ادامه جلسه زارع معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان با ارائه آمار حوزه های قضابی و شعب مرکز استان گزارش مفصلی از عملکرد آنها ارائه و مورد بررسی اعضای شورای معاونین قرار گرفت و سپس مجیدی دادستان مرکز استان، ابراهیمی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ارومیه و سایر اعضای شورای معاونین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز