خبرگزاری کار ایران

رحیمی مطرح کرد:

تاکید بر ضرورت تعامل قوه قضاییه و وزارت دادگستری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۴۰۸

وزیر دادگستری بر ضرورت تعامل جدی بین قوه قضاییه و دولت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه قائم مقام معاون راهبردی و همچنین رئیس مرکز سند تحول قوه قضائیه گفت: در قوه قضاییه نیروهای توانمند زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها کشف نشده و امروز دو نفر از این نیروها شناسایی و در پست‌های مدیریتی به‌کارگیری شدند.

وزیر دادگستری ضمن تبریک انتصاب حسین اعظمی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی به عنوان نیروهای توانمند قوه قضاییه، از زحمات کاظمی و سقاب اصفهانی قدردانی و تشکر کرد و گفت: من به نمایندگی از دولت آمده‌ام چراکه کاظمی و اصفهانی هر دو در دولت شروع به کار خواهند کرد.

رحیمی از تعامل جدی بین قوه قضاییه و دولت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز رضایت کرد.

وزیر دادگستری مهم‌ترین اقدامات این وزارت خانه را در بخش کنوانسیون حقوق کودک و پیگیری وضعیت متهمان تبعه ایران در سایر کشورها عنوان و بر ضرورت  تعامل جدی بین قوه قضاییه و دولت برای رسیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.

سیدمحمد صاحب‌کار، معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: معاونت راهبردی، مسئولیت سنگین برنامه‌ریزی و پیگیری اجرای راهبردها را به عهده دارد و یکی از مهم‌ترین موضوعات اخیر در قوه قضائیه که سند تحول قضایی بوده هم در این معاونت پیگیری و تصویب شد که به تأیید رهبر انقلاب رسیده است.

وی از زحمات کاظمی و اصفهانی قدردانی کرد و مسئولیت جدید اعظمی و ابراهیمی را تبریک گفت و برای همه این افراد آرزوی موفقیت کرد.

حسین اعظمی، قائم مقام معاون راهبردی قوه قضائیه به بیان برنامه‌های آتی خود پرداخت و مهم‌ترین اولویت‌های کاری خود را اصلاح فرآیندهای دادگستری، قضازدایی و جرم‌زدایی عنوان کرد که نتیجه آن کاهش حجم کار کارکنان و افزایش بازخورد خواهد بود.

وی تشکیل کارگروه‌های متناظر انجام شورای تحول، بازنگری شاخص‌های ارزیابی عملکرد ۱۴ دوره و نظارت بر اجرای برنامه‌ها را از دیگر برنامه‌های کاری خود عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی رئیس مرکز سند تحول قوه قضائیه نیز سند تحول را یکی از مهم‌ترین شوهاد انکارناپذیر برشمرد که در قوه قضاییه تدوین شده و گفت: یکی از نقاط سند تحول این است که از کلیات پرهیز کرده و راهکار را عملیاتی تدوین و طراحی کرده است و علاوه بر نوشتن و تصویب این سند، مسئله اجرای آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه کاظمی، قائم مقام پیشین معاون راهبردی قوه‌ قضائیه و اسماعیل سقاب اصفهانی رئیس سابق ستاد تحول قوه قضائیه به بیان گزارش اقدامات انجام شده و قدردانی از همکاران پرداختند.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر به کاظمی و اصفهانی و همچنین ابلاغ حکم انتصاب حسین اعظمی و حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی پایان یافت.

در این مراسم، احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، محمد کاظمی‌فر، معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات، فاضلی رئیس کل دادگستری استان البرز، عبدالله‌پور رئیس مرکز کانون وکلا و جمعی از مدیران و مسئولان قوه قضائیه، کانون وکلا و دادگستری استان البرز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز