خبرگزاری کار ایران

معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد مطرح کرد:

ضرورت انعقاد کنوانسیون جامع برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۱۹۲

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: جنبش عدم تعهد بر انعقاد کنوانسیون جامع برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی تأکید کرده و مسؤولیت اصلی کشورهای عضو در اجرای استراتژی مبارزه با تروریسم را یادآور شده است.

به گزارش ایلنا، زهرا ارشادی در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان «امحای همه اشکال تروریسم بین‌المللی» که از طرف جنبش عدم تعهد سخنرانی می‌کرد، گفت: جنبش عدم تعهد، تروریسم را در همه اشکال و مظاهر آن، از جمله تروریسم دولتی محکوم و رد کرده و مجددا حمایت خود از قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل در مورد مشروعیت مبارزات مردم تحت سلطه و اشغال خارجی برای آزادی و اعمال حق تعیین سرنوشت را اعلام می‌کند. 

وی ادامه داد: این جنبش همواره اقدامات تروریستی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر، به ویژه حق حیات می‌دانیم که منجر به عدم برخورداری کامل حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی مردم می‌شود.

به گفته سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، جنبش عدم تعهد این نوع اعمال را به مثابه به خطر انداختن تمامیت ارضی و ثبات دولت‌ها و همچنین امنیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌داند که پیامدهای نامطلوبی بر روند توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌گذارد.

ارشادی با بیان اینکه جنبش عدم تعهد نسبت به تفسیر خودسرانه و ارائه نادرست از ادیان توسط گروه‌های تروریستی برای توجیه اقداماتشان نگران است، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد مخالفت خود را با همه اشکال و جلوه‌های تروریسم و همچنین افراط‌گرایی خشونت‌آمیز منجر به تروریسم اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه جنبش از همه کشورها می‌خواهد تا ضمن مقابله با تروریسم به همه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی احترام بگذارند، تصریح کرد: کشورها بر تعهد خود در این زمینه برای جلوگیری از نقض حقوق بشر مطابق با حاکمیت قانون و تعهد خود بر اساس قوانین بین‌المللی به ویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید کنند. 

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک افزود: جنبش عدم تعهد بار دیگر خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی تحت حمایت سازمان ملل متحد برای سازماندهی مشترک جامعه بین‌المللی در قبال تروریسم در همه اشکال و جلوه‌های آن از جمله شناسایی علل اصلی آن است.

به گفته ارشادی، جنبش عدم تعهد بر اهمیت انعقاد یک کنوانسیون جامع برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی تاکید کرده و همچنین مسئولیت اصلی کشورهای عضو در اجرای استراتژی مبارزه با تروریسم را یادآور می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز